Сучасні підходи до організації діяльності дошкільного закладу: семінар у Тернополі

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

1-2 грудня освітяни-«дошкільники» Тернопільщини взяли участь у семінарі «Сучасні підходи до організації діяльності дошкільного навчального закладу», проведення якого ініціював Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти

Семінар «Сучасні підходи до організації діяльності дошкільного навчального закладу» пройшов на базі двох навчальних закладів Тернополя — ДНЗ № 33 та ДНЗ № 6. Організували його Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти (ТОКІППО) та Тернопільський комунальний методичний центр науково-освітніх інновацій та моніторингу.

Семінар пройшов за участі очільника Асоціації працівників дошкільної освіти, шеф-редактора управлінських видань Експертус: Освіта Ніни Омельяненко, а також фахівців Цифрового видавництва Експертус, яке є колективним членом Асоціації, — шеф-редактора методичних видань Наталії Савінової та керівника Експертус: Освіта Лариси Ільченко.

До учасників семінару — керівників та вихователів-методистів дошкільних закладів, методистів районних та міських методичних кабінетів, відділів освіти селищних рад області — з вітальним словом звернулася методист відділу дошкільної, початкової, спеціальної та інклюзивної освіти ТОКІППО, голова місцевого осередку Асоціації Галина Провозюк. Далі про діяльність Асоціації, про її справи, ініціативи розповіла Ніна Омельяненко.

Якими інструментами педагоги можуть керуватися під час моніторингу якості дошкільної освіти? Що таке кваліметрія? Ці питання учасники розглянули під час інтерактивної лекції з елементами тренінгу, яку провела Наталя Савінова. Зокрема, вона ознайомила присутніх з експрес-діагностичними методиками для визначення особливостей індивідуального розвитку старших дошкільників, з методичними рекомендаціями «Моніторинг якості дошкільної освіти: кваліметричний підхід до оцінки розвитку дитини», схваленими для використання в дошкільних навчальних закладах Науково-методичною радою з питань освіти МОН. До обговорення цих важливих питань приєдналася Оксана Боднар, завідувач кафедри менеджменту і методології освіти ТОКІППО. Вона зауважила, що навіть про такі складні речі, як кваліметрія, виявляється, можна говорити просто і доступно, а також запропонувала учасникам свою консультативну допомогу.

Під час ще однієї інтерактивної лекції «Блочно-тематичне планування за принципом методичного конструктора як метод інтегрування освітнього процесу» Наталя Савінова розповіла, наскільки легко здійснювати таке планування за допомогою журналу «Методична скарбничка вихователя». Адже в кожному його номері подано готові інтелектуальні карти, картки з дидактичними, художніми та розвивальними засобами, методичні рекомендації до проживання тематичного блоку та аудит до нього, які, власне, і є елементами методичного конструктора.

Учасники семінару розглянули також питання перспективного планування діяльності дошкільного навчального закладу та ознайомилися з онлайн-ресурсами, які можуть стати надійними інструментами у роботі фахівця дошкільної освіти — електронним журналом та веб-програмою КОЗА Онлайн.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Портфоліо вихователя: що це, навіщо і як його оформити

Портфоліо вихователя — це спосіб продемонструвати свій підхід до професії, показати себе як фахівця, який постійно розвивається. Як створити й оформити портфоліо вихователя дошкільного закладу? Яким воно має бути і чи є необхідною умовою для атестації чи конкурсу? Про це — у статті.
51761

Інтерактивні методи навчання для усіх: від дошкільників до педагогів

Чому інтерактивні методи навчання найефективніші та як їх використовувати в роботі з дошкільниками, учнями й педагогами. Принципи, завдання, класифікації, приклади інтерактивних методів навчання
219780

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
8674

Чи є обов’язкова документація вихователя дошкільного закладу

За які документи відповідає вихователь закладу дошкільної освіти - визначала Примірна інструкція з діловодства у дошкільних навчальних закладах. У новій Інструкції переліку документів немає. З'ясуємо, які ж документи має створювати вихователь та відповідно до яких вимог
152057

Інклюзивні цінності в дошкільному закладі

Як реалізувати інклюзивність в освітньому середовищі дошкільного закладу на основі індексу інклюзії. Алгоритм роботи з індексом інклюзії - читайте та застосовуйте
11235

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді