Арт-терапія в роботі з дошкільниками

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Публікації жовтневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» висвітлюють різні аспекти використання арт-терапевтичних технік, прийомів у роботі з батьками та педагогами і особливо з дітьми-дошкільниками

Усе наше життя пронизують різні емоції. І коли часом людину «накриває шквал» емоцій, з якими вона не в змозі впоратися, або ж навіть усвідомити їх — на допомогу приходить мистецтво. Про це чудово сказав відомий письменник Рей Бредбері: «І нехай мистецтво не може, як би нам цього не хотілося, врятувати нас від воєн і поневірянь, заздрості, жадібності, старості або смерті, воно може хоча б надати нам сил». У цих словах утілено головне завдання терапії мистецтвом та творчістю — арт-терапії.

Арт-терапія є синтезом психології, фізіології та мистецтва, а її можливості все активніше використовують практичні психологи. Однак застосування арт-терапії має свої особливості і застереження. У жовтневому числі журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» висвітлено різні аспекти використання арт-терапевтичних технік, прийомів у роботі з батьками та педагогами і особливо з дітьми-дошкільниками.

У пригоді вам також стане подарунок від редакції — плакат для консультативно-просвітницької роботи з батьками. Він допоможе вам поширювати інформацію про специфіку вікової кризи у дітей третього року життя і формувати у батьків свідоме ставлення до вередувань дитини, що дасть змогу запобігти загостренню негативних поведінкових проявів у дітей у кризовий період.

Не кожна дитина відкрита для відвертої розмови. Тому існують прийоми, що дають змогу практичному психологу поспілкуватися неначе потайки, не турбуючи дитину, і одночасно виконати корекційну роботу. Серед таких прийомів — арт-терапія. Але практичний психолог має розуміти специфіку її використання в роботі з дошкільниками. У статті «Використання арт­терапії у роботі з дітьми дошкільного віку» читайте про цілеспрямоване використання засобів мистецтва практичним психологом. Це допомагатиме дошкільникам розв’язувати їхні маленькі та великі проблеми. Адже в арт-терапії — сучасному напрямі психологічної науки і практики — поєднано методики й техніки активізації та корекції психічного розвитку особистості засобами художньої творчості.

За кризових подій у суспільстві кожна людина потребує психологічної допомоги, аби відновити психоемоційний та фізичний стани. Особливої уваги потребують діти, адже вони ще не мають психологічних ресурсів для відновлення. Сприяти поновленню сил у дітей і дорослих може колискова — прадавній оберіг, що огортає захисною ритуальною енергією кожного, хто її чує, та сповнює життєдайною енергією того, хто її наспівує. Читайте про це у статті «Сила колискової в сучасному світі».

Нині в роботі практичних психологів, соціальних педагогів, тренерів з особистісного розвитку набуває популярності така арт-техніка як колаж. Чому б не спробувати використати цю арт-техніку в роботі методичного об’єднання практичних психологів для фахового та особистісного зростання, повноцінної професійної реалізації працівників психологічної служби. Про специфіку застосування колажу в роботі з колегами та педагогами щодо сприяння їхньому професійному і особистісному зростанню читайте у статті «Колаж: використовуємо арт­техніку в роботі профільного методичного об’єднання».

Застосування арт­терапевтичних технік для зниження тривожності у дітей; особливості використання музикотерапії в роботі з дошкільниками; ресурси казки в роботі з дітьми­логопатами; профілактика професійного вигорання педагогічних працівників засобами арт­терапії; аби дитина не боялася — рекомендації для батьків та педагогів; новий розмір заробітної плати практичного психолога; тарифний розряд практичного психолога, випускника вищого навчального закладу, — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках жовтневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент дитини з особливими освітніми потребами: хто це та яка його роль

Ознайомтеся з умовами допуску асистента дитини до освітнього процесу, з вимогами щодо його роботи в закладах дошкільної та загальної середньої освіти, а також яка при цьому роль керівника закладу освіти
2250

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
25

Строковий трудовий договір з педагогами: відповідаємо на запитання

З’ясуємо, що таке строковий трудовий договір і чому навколо нього стільки суперечок: варто чи ні його укладати, хто від цього виграє, хто програє, наскільки він є корисним для працівника чи роботодавця
24233

Завдання та обов’язки вчителя у посадовій інструкції за новим Профстандартом

З’ясуємо, які завдання й обов’язки визначають у посадовій інструкції вчителя закладу загальної середньої освіти. Врахуємо функції вчителя, визначені новим Професійним стандартом
25672

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді