Арт-терапія в роботі з дошкільниками

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Публікації жовтневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» висвітлюють різні аспекти використання арт-терапевтичних технік, прийомів у роботі з батьками та педагогами і особливо з дітьми-дошкільниками

Усе наше життя пронизують різні емоції. І коли часом людину «накриває шквал» емоцій, з якими вона не в змозі впоратися, або ж навіть усвідомити їх — на допомогу приходить мистецтво. Про це чудово сказав відомий письменник Рей Бредбері: «І нехай мистецтво не може, як би нам цього не хотілося, врятувати нас від воєн і поневірянь, заздрості, жадібності, старості або смерті, воно може хоча б надати нам сил». У цих словах утілено головне завдання терапії мистецтвом та творчістю — арт-терапії.

Арт-терапія є синтезом психології, фізіології та мистецтва, а її можливості все активніше використовують практичні психологи. Однак застосування арт-терапії має свої особливості і застереження. У жовтневому числі журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» висвітлено різні аспекти використання арт-терапевтичних технік, прийомів у роботі з батьками та педагогами і особливо з дітьми-дошкільниками.

У пригоді вам також стане подарунок від редакції — плакат для консультативно-просвітницької роботи з батьками. Він допоможе вам поширювати інформацію про специфіку вікової кризи у дітей третього року життя і формувати у батьків свідоме ставлення до вередувань дитини, що дасть змогу запобігти загостренню негативних поведінкових проявів у дітей у кризовий період.

Не кожна дитина відкрита для відвертої розмови. Тому існують прийоми, що дають змогу практичному психологу поспілкуватися неначе потайки, не турбуючи дитину, і одночасно виконати корекційну роботу. Серед таких прийомів — арт-терапія. Але практичний психолог має розуміти специфіку її використання в роботі з дошкільниками. У статті «Використання арт­терапії у роботі з дітьми дошкільного віку» читайте про цілеспрямоване використання засобів мистецтва практичним психологом. Це допомагатиме дошкільникам розв’язувати їхні маленькі та великі проблеми. Адже в арт-терапії — сучасному напрямі психологічної науки і практики — поєднано методики й техніки активізації та корекції психічного розвитку особистості засобами художньої творчості.

За кризових подій у суспільстві кожна людина потребує психологічної допомоги, аби відновити психоемоційний та фізичний стани. Особливої уваги потребують діти, адже вони ще не мають психологічних ресурсів для відновлення. Сприяти поновленню сил у дітей і дорослих може колискова — прадавній оберіг, що огортає захисною ритуальною енергією кожного, хто її чує, та сповнює життєдайною енергією того, хто її наспівує. Читайте про це у статті «Сила колискової в сучасному світі».

Нині в роботі практичних психологів, соціальних педагогів, тренерів з особистісного розвитку набуває популярності така арт-техніка як колаж. Чому б не спробувати використати цю арт-техніку в роботі методичного об’єднання практичних психологів для фахового та особистісного зростання, повноцінної професійної реалізації працівників психологічної служби. Про специфіку застосування колажу в роботі з колегами та педагогами щодо сприяння їхньому професійному і особистісному зростанню читайте у статті «Колаж: використовуємо арт­техніку в роботі профільного методичного об’єднання».

Застосування арт­терапевтичних технік для зниження тривожності у дітей; особливості використання музикотерапії в роботі з дошкільниками; ресурси казки в роботі з дітьми­логопатами; профілактика професійного вигорання педагогічних працівників засобами арт­терапії; аби дитина не боялася — рекомендації для батьків та педагогів; новий розмір заробітної плати практичного психолога; тарифний розряд практичного психолога, випускника вищого навчального закладу, — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках жовтневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
37

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110416

Протокол засідання атестаційної комісії: оформити правильно

Атестація педагогів відбувається за новим Положенням про атестацію педагогічних працівників. Згідно з ним засідання атестаційної комісії оформляються протоколом. Хто за нього відповідає, які дані він повинен містити, як скласти протокол засідання атестаційної комісії – читайте далі
47636

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді