Так, у сфері охорони здоров’я та формування здорового способу життя дітей продовжено:
- роботи із створення та забезпечення функціонування мережі центрів (відділень, кабінетів) медико-соціальної допомоги дітям та молоді «Клініка, дружня до молоді»
- наукові дослідження з вивчення питань щодо впливу сімейного та шкільного середовища на розвиток, збереження здоров’я та життя школярів.
У дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів передбачено впроваджувати здоров’язберігальні технології «Навчання у русі» — для профілактики порушень постави, зору, органів травлення дітей та залучення батьків до формування здорового способу життя в родині.
Міністерство освіти і науки України у співпраці з обласними, Київською міською держадміністраціями відповідальне, зокрема, за:
- проведення в загальноосвітніх навчальних закладах у Всесвітній день боротьби із СНІДом (1 грудня) виховних годин і заходів, спрямованих на підвищення рівня обізнаності щодо ВІЛ-інфекції/СНІДу
- упровадження у загальноосвітніх навчальних закладах тренінгового курсу «Захисти себе від ВІЛ/ Школа проти СНІДу», «Рівний рівному»
- проведення у загальноосвітніх навчальних закладах до Всесвітнього дня боротьби із захворюванням на туберкульоз (24 березня) заходів, орієнтованих на підвищення рівня обізнаності щодо туберкульозу
- забезпечення захисту права на освіту дітям з особливими освітніми потребами шляхом впровадження інклюзивного навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах
- забезпечення безперешкодного доступу дітей з особливими освітніми потребами, зокрема й дітей-інвалідів, до навчальних закладів різних типів
- продовження впровадження інформаційно-освітньої протиалкогольної програми «Сімейна розмова» для учнів 7-8-х класів загальноосвітніх навчальних закладів
- впровадження навчальної програми з питань запобігання торгівлі людьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція»
- впровадження у загальноосвітніх навчальних закладах шкільної медіації задля примирення й порозуміння
- проведення Всеукраїнського збору лідерів органів учнівського самоврядування загальноосвітніх навчальних закладів
Також очікують на виконання Плану заходів розробити:
- методичні рекомендації з посилення рухової активності учнів початкової школи
- методичні, інформаційно-довідкові матеріали щодо запобігання насильству у сім’ї
- програми з корекційно-розвиткової роботи для дітей з особливими освітніми потребами.
- методичні матеріали для педагогічних працівників з питань впровадження медіації та інших відновних практик у навчальному середовищі
- програми підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань впровадження медіації у навчальному середовищі.
У межах реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, відбуватиметься моніторинг ефективності функціонування навчальних закладів, що забезпечують освітні потреби цієї категорії дітей.
Чіткі завдання, строки та необхідні ресурси для проведення поетапного реформування інтернатних закладів і розвитку системи надання послуг з підтримки сімей з дітьми у громадах визначать у Національному плані впровадження деінституціалізації на період до 2025 року.
До 15 лютого 2017 року виконавці мають оформити подання Міністерству соціальної політики України про стан виконання Плану заходів.
Докладніше з Планом заходів можна ознайомити за посиланням.