Перегони з дитиною: робота практичного психолога з батьками

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Батьки завжди бажають для своєї дитини найліпшого. Вони прагнуть убезпечити її від усіх можливих бід і труднощів, тож усіляко діляться своїм життєвим досвідом. Та інколи батьки вдаються до виховних методів, які мають протилежні бажаним результати. Одними з таких є своєрідні перегони з дитиною, суть яких виражена у фразі «А я ж тобі казала(-в) …».

Допомогти батькам знайти оптимальні методи виховання, а також налагодити довірливі стосунки з дитиною, може практичний психолог своїми слушними порадами. Якими саме? Читайте на сторінках липневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

Особливу роль у розвитку емоційної та особистісної сфер дитини традиційно відводять характеру внутрішньосімейної взаємодії. У взаємодії з дитиною, батьки допомагають їй регулювати й упорядковувати взаємини з навколишнім світом, освоювати різноманітні способи поведінки тощо. Це дуже інтимна сфера, куди «вхід стороннім заборонено». Та все ж практичний психолог дошкільного навчального закладу за потреби може ненав’язливо допомагати батькам.

Батьки часто характеризують свою дитину прикметниками на кшталт «некерована», «неслухняна», «нервова» чи навіть «агресивна». Серед причини звернення називають непорозуміння дошкільника з однолітками чи дорослими тощо. Звісно, батькам простіше вважати дитину «не такою», ніж визнавати власні огріхи у побудові сімейних взаємин, ставленні до дитини, сприйманні її як особистості.

Шановні дорослі, замисліться, чи хотіли б ви знову прийти за порадою до людини, яка, по суті, сказала, що ви нікчема, не здатні нічого навчитися, навіть почути неспроможні? Напевно, що ні. От і дитина після таких слів більше не прислухатиметься до ваших порад — усі вони, навіть найдоречніші й найцінніші, пролітатимуть повз вуха.

Так і потрапляють батьки до замкненого кола у спілкуванні із власними сином чи донькою: одного разу наголосивши на прорахунку дитини, вони відтак позбавляються права бути нею почутими.

Дорослим слід пам’ятати: дитина пізнає світ, себе, інших людей, взаємини з ними. А ще час від часу випробовує на міцність себе та людей зі свого оточення, пізнає межі дозволеного, межі витримки й вихованості дорослих. Аби не зламати зародки довіри до себе, батьки мають із розумінням поставитися до найперших заперечень дитини, її нехтування пересторогами та віднайти слова підтримки.

додаток
Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Комплексне оцінювання розвитку дитини в інклюзивно-ресурсному центрі

Комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини є одним із механізмів забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на належну освіту. Розглянемо порядок його проведення та документальний супровід
56717

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4156

Як скласти ефективний річний план роботи практичному психологу дошкільного закладу

І початківець, і досвідчений педагог може мати проблеми з плануванням своєї роботи. Наче рецепт простий — спершу обрати ключові завдання, а за ними й інші з’являться. Як визначити та візуалізувати завдання, щоб річний план був реальним та ефективним? Читаємо у статті
36673

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
2581

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді