Україна відчуває гострий дефіцит фахівців сфери матеріального виробництва

Роботодавці всіх сфер господарювання та посадовці всіх рівнів мають об’єднати зусилля в напрямку побудови відносин соціального партнерства при підготовці робочих кадрів. Результатом таких взаємовідносин стане новий поштовх в розвитку економіки.

Економіка України відчуває гострий дефіцит кваліфікованих робітників у сфері матеріального виробництва.

Про це заявив народний депутат, член Комітету Верховної Ради з питань науки і освіти, радник міністра освіти і науки, молоді та спорту України Сергій Баранов-Мохорт.

За словами радника міністра, кількість активного робочого населення практично зрівнялася з кількістю пенсіонерів, на деяких підприємствах з ряду професій середній вік працівників наблизився до пенсійного.

Баранов-Мохорт пояснює, що така ситуація гальмує економічне зростання та унеможливлює достатнє вирішення питання соціального забезпечення. «Особливо актуальним стає питання мобільності, конкурентоспроможності та рівня кваліфікації робітників. Їх підготовка та підвищення кваліфікації мають відповідати зростаючим вимогам сучасного виробництва та роботодавця на ринку праці. Що тут казати: в сільській місцевості вже нелегко знайти, наприклад, токаря, зварювальника чи слюсаря. Чи родитиме хліб на полях, якщо обслужити, відремонтувати техніку буде нікому?», ― сказав він.

Радник глави МОНмолодьспорту також зауважив, що сьогодні існують труднощі в здійсненні професійно-практичної підготовки кадрів, відсутність умов для виконання в повному обсязі програм виробничого навчання та виробничої практики, відсутності нової потужної матеріально-технічної бази. «Причому, в сьогоднішніх умовах навчальний заклад самостійно, без допомоги інвесторів та роботодавців, не має можливості покращити ситуацію», ― зазначив він.

Депутат  також висловив переконання, що у сучасних умовах неодмінно повинен працювати механізм: «освіта ― наука ― виробництво». «Саме тому, роботодавці всіх сфер господарювання та посадовці всіх рівнів мають об’єднати зусилля в напрямку побудови відносин соціального партнерства при підготовці робочих кадрів. Результатом таких взаємовідносин стане новий поштовх в розвитку економіки, розкриття інтелекту та талановитості українського народу через систему профтехосвіти», ― резюмував він.

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Портфоліо вихователя дитячого садка

Портфоліо — це форма презентації педагогом свого педагогічного досвіду. Як створити й оформити портфоліо вихователя закладу дошкільної освіти? Яким воно має бути і чи є необхідною умовою для атестації чи конкурсу?
45486

БКДО: Державний стандарт дошкільної освіти

Державний стандарт дошкільної освіти — це Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція), затверджений 12 січня 2021 року наказом МОН №33. Він визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку (6 (7) років), а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти.
90993

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді