Учені виявили слова, яким більше 14,5 тисяч років

Учені з наукових центрів Аргентини, Великої Британії та Нової Зеландії виявили у мовах світу слова, які використовуються щонайменше протягом 14,5 тисяч років. Складена статистична модель дозволила виявити 23 спільних слова.

Учені з декількох центрів Аргентини, Великої Британії та Нової Зеландії дослідили мови світу та виявили спільні слова, яким близько 14,5 тисяч років.

Найдавніші спільні слова використовуються народами світу ще з часів останньої льодовикової епохи.

«Ми досліджуємо когнати для розуміння еволюції мови, як біологи використовують ДНК для вивчення еволюції життя», — розповідає професор Марк Пейджел з Університету Редінга (Британія).

Під когнатами розуміють слова, що мають спільне походження і схоже звучання у декількох мовах. Когнати використовуються вченими для ідентифікації «протослів» на зразок ДНК.

Результати дослідження були опубліковані в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences. У статті автори зазначили, що на основі мов індоєвропейської, ескімосько-алеутської, алтайської, чукотсько-камчатської, уральської, дравідійської та картвельської мовних сімей була складена статистична модель, що дозволила виявити 23 спільних слова.

Серед спільних слів виявились слова «ти», «дати», «ні», «вогонь», «слухати», «мати» та інші. Ці слова використовувалися протягом останніх 14,5 тисяч років, що у свою чергу підкріплює ідею про існування спільної євразійської суперсім'ї.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цифровізація української освіти: реалізація, проблеми і перспективи

Через необхідність дистанційного навчання актуальним і перспективним напрямом розвитку вітчизняної системи освіти стала її цифровізація. Що вона передбачає, з якими проблемами зіткнулись розробники Національної платформи цифрової освіти, що чекає педагогів і здобувачів освіти в перспективі – у нашій статті
9911

Техніки коучингу для роботи з педколективом

Виклики часу все більше вимагають нових підходів. Людина, що хоче досягти кар’єрного зросту, повинна бути мобільною, готовою до швидкої зміни та обставин. В Україні в умовах воєнного стану реалізувати ці завдання здається нереальним. Та все ж на допомогу можуть прийти нові техніки. І одна з них – коучинг.
33