Американська журналістка Аманда Ріплі провела дослідження успішності навчання дітей різних країн світу. Його результати відображено у книзі «Найрозумніші діти у світі».
Журналістка зазначила, що у школах Фінляндії, Польщі та Південної Кореї учнів передусім навчають думати. Такий висновок вона зробила внаслідок спостереження за навчально-виховним процесом у школах названих країн. У цих школах протягом року навчалися за обміном три американські підлітки. Юних американців здивувала наполегливість їхніх нових однокласників, серйозне ставлення до навчання, обов’язкове читання, практична спрямованість уроків, на яких вчать застосовувати теоретичні знання у реальному житті, а також скромність класних кімнат, професіоналізм та авторитетність учителів.
Аманда Ріплі зазначила, що найліпше працюють школи, які мають чітку місію: допомагати учням у засвоєнні складного навчального матеріалу, а не виховувати висококласних спортсменів. Зокрема, у книзі негативно оцінено результати США та деяких інших країни в галузі освіти, бо вчителі не змогли навчити дітей мислити критично. Так, Програма міжнародного оцінювання учнів, відома як тест PISA (Programme for International Student Assessment), перевіряє вміння дітей розв’язувати проблеми, а не їхню здатність засвоювати матеріал. Від 2000 року тести цієї програми пройшли мільйони підлітків більш ніж у 40 країнах. Їх результати виявилися несподіваними: учні з Фінляндії, Кореї, Японії та Канади незмінно випереджають своїх однолітків із Німеччини, Великої Британії, Сполучених Штатів та Франції.