У жовтневому номері журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» представлено статті, що висвітлюють проблеми реалізації індивідуального підходу до розвитку дитини в умовах дошкільного закладу, а також особливості організації психодіагностичного вивчення дітей раннього віку.
Відомо, що адекватно побудована та проведена діагностика — це перший крок в організації корекції відхилень, адже з’ясувавши причини порушень у психічному розвитку дитини, визначивши ті проблеми, що потребують найбільшого втручання, можна спланувати розвивальну роботу — від допомоги дитині у виправленні простих недоліків до компенсації складних дефектів.
У жовтневому номері представлено статті про значення сенсорного розвитку дітей раннього віку — захопливого для спостереження за малюками і водночас відповідального щодо організованого впливу дорослих.
Особливої уваги практичного психолога потребують питання відповідального і мудрого ставлення батьків до виховання своєї дитини. Фахівець має розуміти, що відсутність у батьків елементарних знань з розвитку психіки дитини на різних вікових етапах є їхньою бідою, а не провиною. Саме тому практичному психологу варто проводити грунтовну просвітницьку роботу з батьками, підвищуючи їхню психологічну грамотність та культуру спілкування з дитиною. Допоможе у цьому стаття «Педагогічні уявлення батьків: як не зашкодити дитині», в якій подано пам’ятку для батьків «Забезпечення розвитку дитини раннього віку».
Індивідуалізованого підходу та психологічної підтримки потребують і педагоги дошкільного навчального закладу. Розгортаючи активну просвітницьку та профілактичну роботу з ними, практичний психолог водночас сприяє комфортному перебуванню в дитячому садку дітей, тобто забезпечує умови для їхнього повноцінного розвитку. Особливу увагу практичному психологу варто звернути на проблему збереження та укріплення психологічного здоров’я педагога. У пригоді стане стаття «Робота щодо збереження психологічного здоров’я педагога», у якій вміщено семінар-практикум для практичних психологів «Збереження та укріплення психологічного здоров’я педагога», а також пам’ятка «Долаємо безсоння».
Шляхи педагогічної підтримки дитини у формуванні творчого спрямованого фантазування висвітлено в статті «Розвиток уяви та творчого фантазування», у якій подано типологію дітей за здатністю до творчого спрямованого фантазування, описано вікові етапи розвитку уяви дошкільників, індивідуальні особливості уяви дошкільників та специфіку їх вивчення.
Способи розмежування психоматичних захворювань та симуляції хвороб дошкільників розкрито в статті «Психосоматичні захворювання у дошкільника», що містить рекомендації для батьків щодо дій під час тривалої хвороби дитини та в разі симуляції дитиною захворювання.
Особливості побудови профілактичної роботи щодо запобігання насильству над дітьми з батьками, педагогами, дітьми висвітлено в статті «Проблема насильства над дітьми дошкільного віку».
Також у жовтневому номері журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» розміщено відповіді на запитання читачів щодо складу атестаційної комісії та вікових обмежень для проходження атестації.
Статті за темою
Усі статті за темоюКритерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ
Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282545
Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти
Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
116
Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни
Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110489
Як убезпечити заклад освіти при роботі з використанням генераторів
Як убезпечити заклад освіти від помилок, які дозвільні документи мають бути наявні при введені в експлуатацію генератора – читаємо далі
29596
Складаємо протокол засідання педагогічної ради
За підсумками кожного засідання педради у загальноосвітніх та дошкільних закладах складають протокол. Збережіть собі цю публікацію
176487
