У жовтневому номері журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» представлено статті, що висвітлюють проблеми реалізації індивідуального підходу до розвитку дитини в умовах дошкільного закладу, а також особливості організації психодіагностичного вивчення дітей раннього віку.
Відомо, що адекватно побудована та проведена діагностика — це перший крок в організації корекції відхилень, адже з’ясувавши причини порушень у психічному розвитку дитини, визначивши ті проблеми, що потребують найбільшого втручання, можна спланувати розвивальну роботу — від допомоги дитині у виправленні простих недоліків до компенсації складних дефектів.
У жовтневому номері представлено статті про значення сенсорного розвитку дітей раннього віку — захопливого для спостереження за малюками і водночас відповідального щодо організованого впливу дорослих.
Особливої уваги практичного психолога потребують питання відповідального і мудрого ставлення батьків до виховання своєї дитини. Фахівець має розуміти, що відсутність у батьків елементарних знань з розвитку психіки дитини на різних вікових етапах є їхньою бідою, а не провиною. Саме тому практичному психологу варто проводити грунтовну просвітницьку роботу з батьками, підвищуючи їхню психологічну грамотність та культуру спілкування з дитиною. Допоможе у цьому стаття «Педагогічні уявлення батьків: як не зашкодити дитині», в якій подано пам’ятку для батьків «Забезпечення розвитку дитини раннього віку».
Індивідуалізованого підходу та психологічної підтримки потребують і педагоги дошкільного навчального закладу. Розгортаючи активну просвітницьку та профілактичну роботу з ними, практичний психолог водночас сприяє комфортному перебуванню в дитячому садку дітей, тобто забезпечує умови для їхнього повноцінного розвитку. Особливу увагу практичному психологу варто звернути на проблему збереження та укріплення психологічного здоров’я педагога. У пригоді стане стаття «Робота щодо збереження психологічного здоров’я педагога», у якій вміщено семінар-практикум для практичних психологів «Збереження та укріплення психологічного здоров’я педагога», а також пам’ятка «Долаємо безсоння».
Шляхи педагогічної підтримки дитини у формуванні творчого спрямованого фантазування висвітлено в статті «Розвиток уяви та творчого фантазування», у якій подано типологію дітей за здатністю до творчого спрямованого фантазування, описано вікові етапи розвитку уяви дошкільників, індивідуальні особливості уяви дошкільників та специфіку їх вивчення.
Способи розмежування психоматичних захворювань та симуляції хвороб дошкільників розкрито в статті «Психосоматичні захворювання у дошкільника», що містить рекомендації для батьків щодо дій під час тривалої хвороби дитини та в разі симуляції дитиною захворювання.
Особливості побудови профілактичної роботи щодо запобігання насильству над дітьми з батьками, педагогами, дітьми висвітлено в статті «Проблема насильства над дітьми дошкільного віку».
Також у жовтневому номері журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» розміщено відповіді на запитання читачів щодо складу атестаційної комісії та вікових обмежень для проходження атестації.
Статті за темою
Усі статті за темоюКуточок охорони праці в закладі освіти
Яким має бути куточок охорони праці в закладі освіти? Про його призначення, зміст та вимоги до оформлення — далі у статті
14987
Які обов’язки директора школи з охорони праці й безпеки життєдіяльності
Розглянемо в таблиці обов’язки директора закладу загальної середньої освіти з охорони праці й безпеки життєдіяльності
6836
Визначаємо відповідність педагогічного працівника кваліфікаційній категорії
Кваліфікаційні категорії педагогічним працівникам закладів освіти присвоюють чи підтверджують лише за результатами атестації. При цьому враховують, зокрема, вимоги, які встановлені до рівня професійної кваліфікації та стажу працівників. Розглянемо, які саме
46096
Як укладати індивідуальний навчальний план учня з особливими освітніми потребами
Індивідуальна траєкторія розвитку, індивідуальна програма розвитку, індивідуальний навчальний план — що це і для чого. З’ясовуємо, як забезпечити індивідуалізацію освітнього процесу дитини з ООП відповідно до нормативних документів
9195
Яким буде НМТ—2026
Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
1144
