Американські вчені з університету Massachusetts Amherst провели дослідження, результати якого опубліковано в записках Національної академії наук. Проведений експеримент підтвердив, що денний сон допомагає дітям від трьох до п’яти років ліпше запам’ятовувати завдання та нову інформацію.
У рамках експерименту було досліджено поведінку 40 малюків. Автори дослідження стверджують, що їхні результати свідчать про критичну важливість денного сну для концентрації пам’яті та раннього навчання.
Коли дітям дозволяли спати після обіду, вони показували ліпші результати у візуально-просторових завданнях у другій половині дня й наступного ранку. Після такого відпочинку діти запам’ятовували на 10% більше інформації. Це пояснюється тим, що під час сну в їхньому мозку зростала активність у тих областях, що пов’язані з навчанням та засвоєнням нової інформації.
«Фактично ми перші, хто надав докази важливості денного сну для дітей дошкільного віку. Наше дослідження показує, що денний сон допомагає дітям запам’ятати те, що вони вчили», — розповіла керівник дослідження Реббека Спенсер.
Доктор Роберт Скотт-Джап з Королівського коледжу педіатрії та здоров'я дитини вважає, що якщо старшим дітям можна дозволяти пропускати денний сон, то малих дітей треба обов’язково до цього заохочувати. Він каже, що малюки кожен день отримують дуже багато інформації, адже постійно досліджують навколишній світ.
«Щоб підтримувати активність, їм потрібно 11-13 годин сну на день, що дає можливість їхньому активному розуму перепочинок та підзарядку. Ми знаємо, що денний сон може бути настільки ж важливим, як і нічний. Без нього вони будуть втомлені, забудькуваті й нездатні до концентрації», — вважає доктор.
Статті за темою
Усі статті за темоюПрограма «Впевнений старт»: гайд для педагогів, що працюють з дошкільниками
Підготовка до навчального року охоплює величезну кількість питань. Одне з основних — вибір освітньої програми, яка відповідатиме викликам сучасності, дасть змогу забезпечити гармонійний розвиток дошкільників та ще й, бажано, залучити до взаємодії батьків. Чи є така? Так, усім цим вимогам відповідає програма «Впевнений старт». Детальніше — у статті
16
Профільна середня освіта: державний стандарт
КМУ затвердив Державний стандарт профільної середньої освіти 25 липня 2024 року. Що закладено в документі, як реалізовуватимуть концепцію профільної середньої освіти — у статті.
1748
Спеціальні групи в ЗДО: як сформувати й організувати роботу
Постанова КМУ, якою затверджено новий Порядок утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти, набрала чинності 1 серпня 2025 року. Читайте головне про обов’язки керівника ЗДО, про комплектування спеціальних груп та організацію освітнього процесу в них
115
Положення Закону про загальну середню освіту щодо інклюзивного навчання
Основні положення статті 16-1 Закону про загальну середню освіту: термінологія, організація інклюзивних класів, надання корекційно-розвиткових послуг та ін.
13687
Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового
У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
4822