У матеріалах лютневого числа журналу «Практичний психолог: Школа» висвітлено особливості організації психологічного супроводу становлення підлітків — вікової категорії дітей, робота з якою викликає чи не найбільше запитань під час взаємодії з нею.
Практичний психолог має бути обізнаним із методами діагностики і корекції процесу особистісного розвитку підлітка. Зокрема, щодо єдності в життєдіяльності підлітка певних понять духовного становлення особистості. Про це йдеться у публікації «Відповідальність, совість, свобода, творчість в особистісному розвитку підлітка».
Важливим аспектом роботи практичного психолога з підлітками є запобігання появі відхилень у їхній поведінці. Для цього фахівець має правильно організувати профілактично-корекційну роботу з підлітками групи ризику. У статті «Робота з підлітками групи ризику» описано способи надання психологічної допомоги підліткам із девіантною поведінкою.
На різних етапах дорослішання діти стикаються з поразками, невдачами. Зазвичай вони не вміють програвати, оскільки дорослі налаштовують їх лише на перемогу. У такому разі навіть незначна невдача для дитини може перетворитися на проблему. Публікація «Навчаємо дитину програвати» дає відповіді на запитання «Як виховувати в дитини вміння працювати над власними невдачами, самовдосконалюватися й адекватно реагувати на поразки?». Також у ній вміщено «Поради батькам щодо оволодіння дітей навичками адекватного реагування на ситуацію успіх/неуспіху» і анкету для батьків «Чи вміє ваша дитина гідно програвати?».
Словосполучення «самотність дитини» певною мірою є поєднанням непоєднуваного, адже дитина включена в систему взаємин із соціумом задовго до народження — через нерозривний зв’язок із матір’ю. Без нього вона буквально приречена на невиживання. Про витоки і причини дитячої самотності читайте у статті «Самотність дитини: парадокс чи реалії».
Одним із пріоритетних завдань сучасної освіти є виховання соціально зорієнтованої особистості, що передбачає підвищення комунікативної компетентності самих педагогів. Насамперед вони мають бути обізнаними із сучасними психологічними техніками та прийомами саморегулювання емоційних станів під час міжособистісної комунікації. У статті «Підвищуємо комунікативну компетентність педагогів» розкрито методи ефективного спілкування, психологічні техніки та прийоми саморегулювання емоційних станів. Також подано семінар-практикум для педагогів «Комунікативна компетентність педагога».
Аналізування професійного досвіду сприяє усвідомленню фахівцем своїх здобутків, а також причин допущених помилок, що дає змогу уникати їх у майбутньому. Водночас усвідомлення власного досвіду сприяє професійному зростанню практичного психолога. Ефективною формою самоаналізування діяльності є написання статті для фахового видання. Про тонкощі написання статті для фахового видання і правила її оформлення читайте у публікації «Стаття як узагальнення досвіду роботи».
Вплив сімейних взаємин на розвитку дитини, вибір підлітком навчального закладу, оцінювання ефективності впровадження інноваційних психолого-педагогічних технологій — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках лютневого числа журналу «Практичний психолог: Школа».
Статті за темою
Усі статті за темоюКритерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ
Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
273786
Навігатор по інтерактивному навчанню: як технології змінюють освіту для всіх
Наш гід по інтерактивному навчанню: дізнайтеся, чому технології інтерактивного навчання допомагають дітям та дорослим засвоювати знання легше та ефективніше
396
НМТ-2026: як підготуватися
Як буде проходити НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
126
Тиждень фінансової грамотності в дитячому садку
Цікаві активності економічної спрямованості допоможуть дитині осягнути основи фінансових відносин. Використайте ігри, цікаві завдання та інші активності, щоб залучити дітей до доступного практичного досвіду поводження з грошима та виконання соціально-економічних ролей
2158
Батьківські збори в 1 класі: як допомогти дитині адаптуватися
Роз’ясніть, як батьки можуть підтримати дитину в адаптаційний період. Ознайомте їх із фізіологічними й психологічними особливостями адаптації дитини до школи. Запропонуйте виконати практичні вправи. Налагодьте партнерські відносини з батьками
19572