Аспекти психологічного супроводу становлення підлітка

Підлітковий і юнацький вік — період становлення особистості людини, позначений психофізичною незрілістю та сприйнятливістю щодо впливів навколишнього світу. Про особливості роботи з дітьми підліткового віку читайте на сторінках лютневого числа журналу «Практичний психолог: Школа».

У матеріалах лютневого числа журналу «Практичний психолог: Школа» висвітлено особливості організації психологічного супроводу становлення підлітків — вікової категорії дітей, робота з якою викликає чи не найбільше запитань під час взаємодії з нею.

Практичний психолог має бути обізнаним із методами діагностики і корекції процесу особистісного розвитку підлітка. Зокрема, щодо єдності в життєдіяльності підлітка певних понять духовного становлення особистості. Про це йдеться у публікації «Відповідальність, совість, свобода, творчість в особистісному розвитку підлітка».

Важливим аспектом роботи практичного психолога з підлітками є запобігання появі відхилень у їхній поведінці. Для цього фахівець має правильно організувати профілактично-корекційну роботу з підлітками групи ризику. У статті «Робота з підлітками групи ризику» описано способи надання психологічної допомоги підліткам із девіантною поведінкою.

На різних етапах дорослішання діти стикаються з поразками, невдачами. Зазвичай вони не вміють програвати, оскільки дорослі налаштовують їх лише на перемогу. У такому разі навіть незначна невдача для дитини може перетворитися на проблему. Публікація «Навчаємо дитину програвати» дає відповіді на запитання «Як виховувати в дитини вміння працювати над власними невдачами, самовдосконалюватися й адекватно реагувати на поразки?». Також у ній вміщено «Поради батькам щодо оволодіння дітей навичками адекватного реагування на ситуацію успіх/неуспіху» і анкету для батьків «Чи вміє ваша дитина гідно програвати?».

Словосполучення «самотність дитини» певною мірою є поєднанням непоєднуваного, адже дитина включена в систему взаємин із соціумом задовго до народження — через нерозривний зв’язок із матір’ю. Без нього вона буквально приречена на невиживання. Про витоки і причини дитячої самотності читайте у статті «Самотність дитини: парадокс чи реалії».

Одним із пріоритетних завдань сучасної освіти є виховання соціально зорієнтованої особистості, що передбачає підвищення комунікативної компетентності самих педагогів. Насамперед вони мають бути обізнаними із сучасними психологічними техніками та прийомами саморегулювання емоційних станів під час міжособистісної комунікації. У статті «Підвищуємо комунікативну компетентність педагогів» розкрито методи ефективного спілкування, психологічні техніки та прийоми саморегулювання емоційних станів. Також подано семінар-практикум для педагогів «Комунікативна компетентність педагога».

Аналізування професійного досвіду сприяє усвідомленню фахівцем своїх здобутків, а також причин допущених помилок, що дає змогу уникати їх у майбутньому. Водночас усвідомлення власного досвіду сприяє професійному зростанню практичного психолога. Ефективною формою самоаналізування діяльності є написання статті для фахового видання. Про тонкощі написання статті для фахового видання і правила її оформлення читайте у публікації «Стаття як узагальнення досвіду роботи».

Вплив сімейних взаємин на розвитку дитини, вибір підлітком навчального закладу, оцінювання ефективності впровадження інноваційних психолого-педагогічних технологій — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках лютневого числа журналу «Практичний психолог: Школа».

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Булінг у школі: що робити педагогам

Учні часто забувають про дисципліну та повагу до педагогів. Підготуйтеся до різних ситуацій. Адже булінг часто проявляється й у ставленні учнів до педагогів
32351

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді