Побачило світ травневе число журналу «Практичний психолог: Школа». У ньому подано публікації щодо полегшення адаптування різних категорій дітей до нових умов навчання, а також і самого фахівця до нових умов роботи; налаштування учнів на успішне проходження державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання; підвищення професійного рівня під час роботи з клієнтом із посттравматичним станом тощо.
Визначальною особливістю діяльності практичного психолога є постійна новизна в роботі. Це потребує від фахівця зібраності, здатності швидко реагувати, відповідальності тощо. Однак значні енергетичні затрати практичного психолога колеги-педагоги інколи навіть не визнають, та й турбуватися про збереження чи відновлення власного психологічного стану фахівець має сам. Про те, як робити це грамотно й ефективно, йдеться у статтях «Стресова ситуація: допомогти самому собі» та «Відновлення активної життєвої позиції після стресу». Адже практичний психолог, як жоден інший педагогічний працівник, має дбати про професійну й особистісну психогігієну, а також прагнути до постійного саморозвитку і зростання.
Стресовим для практичного психолога системи освіти також є початок його кар’єри, оскільки зазвичай майбутні фахівці психологічної служби приходять на своє перше місце роботи, ідеалізуючи його. Публікація «Початок професійного становлення практичного психолога» дасть змогу збалансувати уявлення про професійні обов’язки й ідеальне місце роботи; підкаже, як практичному психологу-початківцю успішно розпочати кар’єру.
Для досвідчених практичних психологів, які повертають на робоче місце після відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами та відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, у пригоді стане матеріал «Подолати новий бар’єр: повторна адаптація практичного психолога». У ньому читайте про переваги і недоліки повернення фахівця на посаду після тривалої перерви, підготовку до цього та шляхи полегшення його повторної адаптації.
Перед початком нового навчального року фахівець психологічної служби навчального закладу стикається з адаптацією першокласників та новачків, які переходять із інших шкіл. Про те, для чого варто заздалегідь налагоджувати співпрацю з батьками майбутніх першокласників та вивчати індивідуальні особливості адаптування новачків до умов нового навчального закладу, йдеться у статтях «Співпраця практичного психолога з батьками як запорука успішної адаптації першокласника» і «Вивчення процесу адаптування новачка у разі зміни навчального закладу». Також у них подано «Орієнтовні правила для першокласника», «Рекомендації батькам щодо адаптації дитини до нових умов шкільного життя», пам’ятку для новачка «Як побудувати взаємин з однокласниками» тощо.
Особливості шестирічного першокласника, адаптація дитини із затримкою психічного розвитку до школи, статеве виховання дитини — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках травневого числа журналу «Практичний психолог: Школа».
Статті за темою
Усі статті за темоюДокументи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами
Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
264518
Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів
Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
1975
Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати
З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168842
Відпустка вихователя та інших педагогічних працівників ЗДО
З’ясуємо, скільки триває щорічна основна відпустка вихователя та інших педагогів, що змінилося з прийняттям закону «Про дошкільну освіту» та на які інші види відпусток мають право педагоги ЗДО
80379
Дитсадок для всіх: як ефективно впровадити інклюзію в дошкільному закладі
Дітям з особливими освітніми потребами дошкільного віку гарантоване законом право здобувати освіту в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти. Як комплектують інклюзивні групи та які документи подають батьки - розглядаємо в статті
85193