Побачило світ травневе число журналу «Практичний психолог: Школа». У ньому подано публікації щодо полегшення адаптування різних категорій дітей до нових умов навчання, а також і самого фахівця до нових умов роботи; налаштування учнів на успішне проходження державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання; підвищення професійного рівня під час роботи з клієнтом із посттравматичним станом тощо.
Визначальною особливістю діяльності практичного психолога є постійна новизна в роботі. Це потребує від фахівця зібраності, здатності швидко реагувати, відповідальності тощо. Однак значні енергетичні затрати практичного психолога колеги-педагоги інколи навіть не визнають, та й турбуватися про збереження чи відновлення власного психологічного стану фахівець має сам. Про те, як робити це грамотно й ефективно, йдеться у статтях «Стресова ситуація: допомогти самому собі» та «Відновлення активної життєвої позиції після стресу». Адже практичний психолог, як жоден інший педагогічний працівник, має дбати про професійну й особистісну психогігієну, а також прагнути до постійного саморозвитку і зростання.
Стресовим для практичного психолога системи освіти також є початок його кар’єри, оскільки зазвичай майбутні фахівці психологічної служби приходять на своє перше місце роботи, ідеалізуючи його. Публікація «Початок професійного становлення практичного психолога» дасть змогу збалансувати уявлення про професійні обов’язки й ідеальне місце роботи; підкаже, як практичному психологу-початківцю успішно розпочати кар’єру.
Для досвідчених практичних психологів, які повертають на робоче місце після відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами та відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, у пригоді стане матеріал «Подолати новий бар’єр: повторна адаптація практичного психолога». У ньому читайте про переваги і недоліки повернення фахівця на посаду після тривалої перерви, підготовку до цього та шляхи полегшення його повторної адаптації.
Перед початком нового навчального року фахівець психологічної служби навчального закладу стикається з адаптацією першокласників та новачків, які переходять із інших шкіл. Про те, для чого варто заздалегідь налагоджувати співпрацю з батьками майбутніх першокласників та вивчати індивідуальні особливості адаптування новачків до умов нового навчального закладу, йдеться у статтях «Співпраця практичного психолога з батьками як запорука успішної адаптації першокласника» і «Вивчення процесу адаптування новачка у разі зміни навчального закладу». Також у них подано «Орієнтовні правила для першокласника», «Рекомендації батькам щодо адаптації дитини до нових умов шкільного життя», пам’ятку для новачка «Як побудувати взаємин з однокласниками» тощо.
Особливості шестирічного першокласника, адаптація дитини із затримкою психічного розвитку до школи, статеве виховання дитини — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках травневого числа журналу «Практичний психолог: Школа».
Статті за темою
Усі статті за темоюПоложення Закону про загальну середню освіту щодо інклюзивного навчання
Основні положення статті 16-1 Закону про загальну середню освіту: термінологія, організація інклюзивних класів, надання корекційно-розвиткових послуг та ін.
13660
Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового
У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
4688
Навігатор по інтерактивному навчанню: як технології змінюють освіту для всіх
Наш гід по інтерактивному навчанню: дізнайтеся, чому технології інтерактивного навчання допомагають дітям та дорослим засвоювати знання легше та ефективніше
178
Тарифікаційний список педагогів: що і як заповнювати
Визначальною умовою оплати праці в навчальному закладі є тарифікаційний список педагогів, який визначає обсяг педагогічного навантаження, встановлює доплати та надбавки і розраховує фонд оплати праці на місяць. Саме на його підставі визначається потреба в коштах для виплати зарплати педагогічним працівникам на рік. Як його скласти, щоб все врахувати, читайте далі.
43245
Нормативка для закладів дошкільної освіти: чим керуватися в 2025/2026 н.р.
Пропонуємо перелік нормативних документів, що регулюють діяльність закладів дошкільної освіти у 2025/2026 н.р.
1681