Науковці визначили, які казки виховують у дітях чесніть

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Експеримент із перевірки на чесність, проведений групою вчених, довів, що казки, в яких героїв карають за чесність, насправді не справляють позитивного враження на дітей. Тож які казки впливають на формування моральної поведінки дитини? Науковці спробували відповісти на це питання.

Група вчених з Університету Торонто провела експеримент, завдяки якому з’ясувала, що класичні повчальні казки про хлопчика, який кричав «Вовки!», чи про Піноккіо, в якого від брехні ріс ніс, насправді не виховують у дитини чесність.

Про це повідомляє «Українська правда. Життя» з посиланням на The Telegraph.

До експерименту з перевірки на чесність були долучені 269 дітей віком від трьох до семи років. Суть експерименту полягала в тому, що науковець виходив з кімнати, наказавши дитині в жодному разі не чіпати іграшку, яку лишав на столі. Коли експериментатор повертався, він читав маленькому учасникові казку. То була «Черепаха та Заєць», «Хлопчик, який кричав «Вовки!», «Піноккіо» або ж оповідання «Джордж Вашингтон та вишневе дерево». Потім дитину просили чесно сказати, чи брала вона заборонену іграшку.

Усупереч очікуванням науковців, історія про Піноккіо чи про хлопчика-брехуна, якого з’їли вовки, жодним чином не переконувала дитину чесно зізнатися у непослухові. Ефект від кожної з них був подібним до реакції на казку «Черепаха та Заєць», яка чесності не навчає.

Дієвим виявилося лише оповідання про маленького Джорджа Вашингтона, в якому хлопчик зламав вишневе деревце і не побоявся зізнатися татові, за що той його похвалив. Цей приклад надихнув маленьких учасників експерименту. Цікаво, що в тих випадках, коли експериментатор свідомо змінював кінець історії та казав дитині, що тато насварив Джорджа, дитина не виказувала бажання зізнаватися у своєму непослухові.

За словами співавтора дослідження Вікторії Талвар, саме позитивна реакція дорослого на чесність вчить дітей тому, що це є  правильною поведінкою.

«Наше дослідження доводить, що у пропаганді моральної поведінки, такої як чесність, ключем є підкреслення позитивних результатів чесності замість негативних наслідків нещирості», — підсумувала дослідниця.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
264518

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
1975

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168842

Дитсадок для всіх: як ефективно впровадити інклюзію в дошкільному закладі

Дітям з особливими освітніми потребами дошкільного віку гарантоване законом право здобувати освіту в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти. Як комплектують інклюзивні групи та які документи подають батьки - розглядаємо в статті
85193

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді