Майбутнє української освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Під час брифінгу, який відбувся 7 листопада 2014 року Інна Совсун, перший заступник Міністра освіти і науки, повідомила про те, що у «Концепції розвитку освіти України на період 2015-2025 років» експерти пропонують розглянути ймовірність відновлення проекту 12-річної шкільної освіти, а також внести зміни щодо атестації вчителів.

«Концепцію розвитку освіти України на період 2015-2025 років» (Концепція) винесено на обговорення громадськості з метою спонукати суспільство взяти активну участь у творенні майбутнього української освіти. Концепцію розроблено зовнішніми фахівцями і вона не являється офіційним документом Міністерства освіти і науки України.

У документі експерти пропонують розглянути ймовірність відновлення проекту 12-річної шкільної освіти. Відповідно до Концепції старшу школу можна буде закінчити або в академічному форматі та мати можливість вступити до вищого навчального закладу, або професійну школу, у форматі професійно-технічного училища.

Також Концепцією передбачено зміни щодо атестації вчителів.

Також, за словами першого заступника міністра, у зв’язку з прийняттям закону «Про вищу освіту» вищі навчальні заклади І-ІІ рівня акредитації втратять статус ВНЗ.

У Концепції передбачається два ступеня професійної освіти: училища або школи та технікуми або коледжі, які випускатимуть молодших спеціалістів.

Це пов’язано з тим, що новому Законі «Про вищу освіту» по-іншому регулює розподіл місць державного замовлення: місця розподіляються тим закладам,  куди йдуть найсильніші абітурієнти.

Це означає, що в 2016 році відбудеться природній процес відбору вищих навчальних закладів, що призведе до зменшення їх кількості.  «Ми побачимо ситуацію, коли дрібні ВНЗ не отримають абітурієнтів. Сьогодні абітурієнти приходять  до цих вишів, бо там є місця державного замовлення, наявність яких також приваблює контрактників», — зазначила Інна Совсун.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Комплексне оцінювання розвитку дитини в інклюзивно-ресурсному центрі

Комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини є одним із механізмів забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на належну освіту. Розглянемо порядок його проведення та документальний супровід
56600

Інтерактивні методи навчання для усіх: від дошкільників до педагогів

Чому інтерактивні методи навчання найефективніші та як їх використовувати в роботі з дошкільниками, учнями й педагогами. Принципи, завдання, класифікації, приклади інтерактивних методів навчання
219587

Як вихователю обрати педагогічне кредо

Педагогічне кредо – це ваш професійний дороговказ. Воно формує підхід до роботи, впливає на взаємодію з дітьми та батьками. Але як серед сотень цитат і філософських думок знайти те, що справді відображає вашу місію?
32820

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді