Під час брифінгу, який відбувся 7 листопада 2014 року Інна Совсун, перший заступник Міністра освіти і науки, повідомила про те, що у «Концепції розвитку освіти України на період 2015-2025 років» експерти пропонують розглянути ймовірність відновлення проекту 12-річної шкільної освіти, а також внести зміни щодо атестації вчителів.
«Концепцію розвитку освіти України на період 2015-2025 років» (Концепція) винесено на обговорення громадськості з метою спонукати суспільство взяти активну участь у творенні майбутнього української освіти. Концепцію розроблено зовнішніми фахівцями і вона не являється офіційним документом Міністерства освіти і науки України.
У документі експерти пропонують розглянути ймовірність відновлення проекту 12-річної шкільної освіти. Відповідно до Концепції старшу школу можна буде закінчити або в академічному форматі та мати можливість вступити до вищого навчального закладу, або професійну школу, у форматі професійно-технічного училища.
Також Концепцією передбачено зміни щодо атестації вчителів.
Також, за словами першого заступника міністра, у зв’язку з прийняттям закону «Про вищу освіту» вищі навчальні заклади І-ІІ рівня акредитації втратять статус ВНЗ.
У Концепції передбачається два ступеня професійної освіти: училища або школи та технікуми або коледжі, які випускатимуть молодших спеціалістів.
Це пов’язано з тим, що новому Законі «Про вищу освіту» по-іншому регулює розподіл місць державного замовлення: місця розподіляються тим закладам, куди йдуть найсильніші абітурієнти.
Це означає, що в 2016 році відбудеться природній процес відбору вищих навчальних закладів, що призведе до зменшення їх кількості. «Ми побачимо ситуацію, коли дрібні ВНЗ не отримають абітурієнтів. Сьогодні абітурієнти приходять до цих вишів, бо там є місця державного замовлення, наявність яких також приваблює контрактників», — зазначила Інна Совсун.
Постанова КМУ, якою затверджено новий Порядок утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти, набрала чинності 1 серпня 2025 року. Читайте головне про обов’язки керівника ЗДО, про комплектування спеціальних груп та організацію освітнього процесу в них
Основні положення статті 16-1 Закону про загальну середню освіту: термінологія, організація інклюзивних класів, надання корекційно-розвиткових послуг та ін.
У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
Наш гід по інтерактивному навчанню: дізнайтеся, чому технології інтерактивного навчання допомагають дітям та дорослим засвоювати знання легше та ефективніше
Визначальною умовою оплати праці в навчальному закладі є тарифікаційний список педагогів, який визначає обсяг педагогічного навантаження, встановлює доплати та надбавки і розраховує фонд оплати праці на місяць. Саме на його підставі визначається потреба в коштах для виплати зарплати педагогічним працівникам на рік. Як його скласти, щоб все врахувати, читайте далі.