Активна участь батьків у житті школи залишається епізодичною

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Лише 13% шкіл задоволені співпрацею з батьками – результати дослідження SavED

Батьківська участь у навчанні: що показує дослідження

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: листопад 2025
   Скачати  

             

Попри зацікавленість у навчанні дітей, активна участь батьків у житті школи залишається епізодичною. Про це свідчить аналітичний звіт за результатами соціального дослідження «Війна, освіта та соціальний капітал», проведеного фондом SavED.

📅 Календар атестації 2025/2026

Згідно з результатами, шкільні адміністрації лише частково задоволені рівнем взаємодії з батьками: повністю задоволені лише 13% опитаних керівників шкіл.

Водночас 97% представників адміністрацій вважають, що комунікація з батьками загалом є доброю або задовільною, однак лише 17% педагогів висловили повне задоволення нею.

«Це свідчить про наявність формального контакту, але часто без глибокої співпраці», — зазначають автори дослідження.

Серед учителів лише половина вважає, що батьки справді цікавляться успішністю своїх дітей. При цьому 42% педагогів називають увагу батьків одним із ключових чинників успішності учня — одразу після особистої мотивації дитини.

Дослідження також підтверджує чітку кореляцію між рівнем залученості батьків та емоційним і академічним станом школярів.

«Активна та послідовна батьківська участь виступає не лише фактором довіри до школи, а й чинником зміцнення внутрішнього ресурсу дитини», — йдеться у звіті.

Зокрема самі батьки демонструють вищу оцінку своєї участі: 76% опитаних заявили, що регулярно цікавляться навчанням дитини, а 43% повідомили про системне спілкування з учителями.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
110

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110480

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11612

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17720

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді