Міждисциплінарність та практика: якою буде нова школа за концепцією «Освіта для життя»

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН презентувало концепції освітніх галузей у межах політики «Освіта для життя»

МОН представило нову концепцію шкільної освіти

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: жовтень 2025
   Скачати  

             

Міністерство освіти і науки України представило концептуальні засади освітніх галузей, розроблені в межах державної політики «Освіта для життя». Вони стануть основою для оновлення навчальних програм, створення нових підручників, підвищення кваліфікації педагогів та модернізації шкільних просторів.

🧭 ОСВІТНІЙ НАВІГАТОР НА 2025/2026 н.р.

За словами розробників, концепції визначають, як має будуватися навчання від 1 до 12 класу у різних галузях — від мовно-літературної та математичної до природничої й мистецької. Це системна зміна, яка охопить усі рівні шкільної освіти.

Цифрова платформа «Освіта для життя»

Спільно зі студією онлайн-освіти EdEra МОН створює цифрову платформу, що стане практичним інструментом для вчителів. Вона дозволить:

  • поєднувати різні предмети в одному уроці;
  • користуватися готовими завданнями для розвитку критичного мислення та креативності;
  • оцінювати не лише знання, а й уміння;
  • застосовувати практичні путівники для кожної освітньої галузі.

Платформа запрацює вже у жовтні, зараз триває її тестування.

Цьогоріч 62 пілотні школи НУШ почали працювати за новими програмами у 5 класах у трьох галузях — мистецькій, природничій та технологічній. Учні вивчають матеріал через проєкти, які поєднують кілька дисциплін, а вчителі проходять спеціальне навчання та отримують методичну підтримку.

Етапи реалізації до 2030 року:

  • 2025–2026 – пілотування в трьох галузях, запуск цифрової платформи, підготовка нових програм;
  • 2026–2027 – створення підручників, наступна хвиля пілотування, навчання вчителів;
  • 2027–2028 – пілотування решти галузей, друк підручників, модернізація просторів;
  • 2028–2029 – повне впровадження в усіх школах України.

Таким чином, уже до кінця десятиліття українські школи мають перейти на нову модель навчання, де ключовими стануть міждисциплінарність, розвиток умінь і сучасне освітнє середовище.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81668

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
76438

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53327

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19093

Типові навчальні плани для 5-9 класів НУШ

У навчальному плані освітньої програми заклад освіти відображає перелік навчальних предметів та інтегрованих курсів для реалізації кожної освітньої галузі, а також орієнтовний перелік міжгалузевих інтегрованих курсів
130965

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді