Міждисциплінарність та практика: якою буде нова школа за концепцією «Освіта для життя»
Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму
Міністерство освіти і науки України представило концептуальні засади освітніх галузей, розроблені в межах державної політики «Освіта для життя». Вони стануть основою для оновлення навчальних програм, створення нових підручників, підвищення кваліфікації педагогів та модернізації шкільних просторів.
🧭 ОСВІТНІЙ НАВІГАТОР НА 2025/2026 н.р.
За словами розробників, концепції визначають, як має будуватися навчання від 1 до 12 класу у різних галузях — від мовно-літературної та математичної до природничої й мистецької. Це системна зміна, яка охопить усі рівні шкільної освіти.
Цифрова платформа «Освіта для життя»
Спільно зі студією онлайн-освіти EdEra МОН створює цифрову платформу, що стане практичним інструментом для вчителів. Вона дозволить:
- поєднувати різні предмети в одному уроці;
- користуватися готовими завданнями для розвитку критичного мислення та креативності;
- оцінювати не лише знання, а й уміння;
- застосовувати практичні путівники для кожної освітньої галузі.
Платформа запрацює вже у жовтні, зараз триває її тестування.
Цьогоріч 62 пілотні школи НУШ почали працювати за новими програмами у 5 класах у трьох галузях — мистецькій, природничій та технологічній. Учні вивчають матеріал через проєкти, які поєднують кілька дисциплін, а вчителі проходять спеціальне навчання та отримують методичну підтримку.
Етапи реалізації до 2030 року:
- 2025–2026 – пілотування в трьох галузях, запуск цифрової платформи, підготовка нових програм;
- 2026–2027 – створення підручників, наступна хвиля пілотування, навчання вчителів;
- 2027–2028 – пілотування решти галузей, друк підручників, модернізація просторів;
- 2028–2029 – повне впровадження в усіх школах України.
Таким чином, уже до кінця десятиліття українські школи мають перейти на нову модель навчання, де ключовими стануть міждисциплінарність, розвиток умінь і сучасне освітнє середовище.