Духовно-моральне виховання та роль церков в освіті: підсумки засідання Громадської ради при МОН

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
У МОН відбулося засідання Громадської ради з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями

МОН і церкви: спільні зусилля для якості освіти

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: жовтень 2025
   Скачати  

             

24 вересня 2025 року при Міністерстві освіти і науки України відбулося засідання Громадської ради з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями. Захід очолив голова Ради, очільник Управління духовної освіти і богословської науки Православної церкви України, професор, протоієрей Олександр Трофимлюк.

🥀 Турбота про себе: семінар-практикум

Участь у засіданні взяли представники МОН, серед яких начальниця відділу дошкільної освіти директорату дошкільної та інклюзивної освіти Світлана Нерянова, головна спеціалістка директорату вищої освіти та освіти дорослих Тетяна Котлярова та головна спеціалістка директорату шкільної освіти Раїса Євтушенко.

Головні теми обговорення

  • діяльність приватних закладів освіти, заснованих католицькими релігійними організаціями, їхній внесок у розвиток української освіти та суспільства;
  • роль духовно-морального виховання та партнерства з батьками у навчальному процесі;
  • нормативне забезпечення роботи релігійних закладів і можливості їх співпраці з державними та муніципальними школами.

Свої напрацювання та перспективи представили члени Ради:

  • протоієрей Петро Майба, голова Комісії УГКЦ у справах освіти і виховання,
  • отець Міхал Воцял SDB, заступник голови Комісії у справах душпастирства молоді РКЦ в Україні,
  • Ірина Назаренко, секретарка Ради та координаторка католицьких закладів освіти.

Вони підкреслили, що католицькі навчальні заклади поєднують високий рівень освіти з вихованням духовних і моральних цінностей, які відповідають християнській традиції та інтегруються в українське суспільство.

Учасники також розглянули:

  • делегування представників Громадської ради до Комісії з державного визнання документів про вищу духовну освіту;
  • особливості викладання предметів духовно-морального спрямування у 2025/2026 навчальному році.

На завершення засідання протоієрей Олександр Трофимлюк підбив підсумки дискусії, окресливши наступні кроки у роботі Ради. Він подякував членам Громадської ради за активність та МОН — за підтримку й готовність до конструктивної співпраці.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81651

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
2421

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
76398

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
8142

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді