Духовно-моральне виховання та роль церков в освіті: підсумки засідання Громадської ради при МОН
Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму
24 вересня 2025 року при Міністерстві освіти і науки України відбулося засідання Громадської ради з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями. Захід очолив голова Ради, очільник Управління духовної освіти і богословської науки Православної церкви України, професор, протоієрей Олександр Трофимлюк.
🥀 Турбота про себе: семінар-практикум
Участь у засіданні взяли представники МОН, серед яких начальниця відділу дошкільної освіти директорату дошкільної та інклюзивної освіти Світлана Нерянова, головна спеціалістка директорату вищої освіти та освіти дорослих Тетяна Котлярова та головна спеціалістка директорату шкільної освіти Раїса Євтушенко.
Головні теми обговорення
- діяльність приватних закладів освіти, заснованих католицькими релігійними організаціями, їхній внесок у розвиток української освіти та суспільства;
- роль духовно-морального виховання та партнерства з батьками у навчальному процесі;
- нормативне забезпечення роботи релігійних закладів і можливості їх співпраці з державними та муніципальними школами.
Свої напрацювання та перспективи представили члени Ради:
- протоієрей Петро Майба, голова Комісії УГКЦ у справах освіти і виховання,
- отець Міхал Воцял SDB, заступник голови Комісії у справах душпастирства молоді РКЦ в Україні,
- Ірина Назаренко, секретарка Ради та координаторка католицьких закладів освіти.
Вони підкреслили, що католицькі навчальні заклади поєднують високий рівень освіти з вихованням духовних і моральних цінностей, які відповідають християнській традиції та інтегруються в українське суспільство.
Учасники також розглянули:
- делегування представників Громадської ради до Комісії з державного визнання документів про вищу духовну освіту;
- особливості викладання предметів духовно-морального спрямування у 2025/2026 навчальному році.
На завершення засідання протоієрей Олександр Трофимлюк підбив підсумки дискусії, окресливши наступні кроки у роботі Ради. Він подякував членам Громадської ради за активність та МОН — за підтримку й готовність до конструктивної співпраці.