Масштабне оновлення: з 2027 року всі четвертокласники складатимуть ДПА у формі ЗНО

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН готує апробацію ДПА у формі ЗНО для учнів початкової школи

МОН впроваджує ЗНО для аналізу знань четвертокласників

Міністерство освіти і науки України затвердило план заходів щодо апробації нової моделі державної підсумкової атестації у початковій школі у формі зовнішнього незалежного оцінювання. Відповідний наказ підписав міністр освіти і науки Оксен Лісовий.

🧭 ОСВІТНІЙ НАВІГАТОР НА 2025/2026 н.р.

Згідно з документом, у 2026 році Український центр оцінювання якості освіти разом із регіональними центрами проведуть апробацію нової моделі. На основі її результатів МОН ухвалюватиме рішення про масштабування. Планується, що вже з 2027 року ДПА у формі ЗНО стане обов’язковою практикоюдля всіх четвертокласників.

Для забезпечення підготовки міністерство доручило:

  • виділити фінансування на проведення апробації у 2026 році в межах держбюджету;
  • передбачити щорічні видатки на організацію і проведення ЗНО для учнів початкової школи починаючи з 2027 року;
  • органам управління освітою в областях і Києві надати підтримку центрам оцінювання у реалізації пілотного проєкту.

У МОН наголошують, що запровадження ЗНО як форми ДПА у початковій школі має кілька цілей: забезпечити єдиний стандарт оцінювання, підвищити об’єктивність перевірки знань, а також створити базу для подальшого аналізу якості освіти на ранньому етапі навчання.

«Ця модель дозволить нам краще бачити рівень сформованих компетентностей учнів і вчасно реагувати на проблеми, ще до переходу дітей до середньої школи», — зазначають у міністерстві.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
275

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54196

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
750

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111038

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді