90% українських підлітків вважають освіту ключовим чинником громадянської позиції та миру
Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму
Освіта залишається головним чинником, який формує активну громадянську позицію та культуру миру серед молоді. До такого висновку дійшли понад 90% українських підлітків, опитаних у межах міжнародного дослідження.
🧭 ОСВІТНІЙ НАВІГАТОР НА 2025/2026 н.р.
Результати цього дослідження представив міністр освіти і науки України Оксен Лісовий під час V Саміту перших леді та джентльменів, організованого Оленою Зеленською.
Опитування охопило 2 800 школярів 15–17 років із 14 країн світу, по 200 респондентів у кожній. Його результати обговорили міністри та освітні лідери з Данії, Австрії, Естонії, Польщі, Латвії й Литви. Дискусію модерував директор з питань освіти та навичок OECD Андреас Шляйхер.
Що думають українські підлітки?
- 44% вже долучаються до волонтерських і суспільно корисних ініціатив.
- 79% переконані, що школа має стати центром національно-патріотичного виховання.
- Найбільш затребувані навички для майбутнього — комунікація (48%) та командна робота (44%).
- Серед головних цінностей виділяють креативність (40%), відповідальність (38%) і стійкість до стресу (32%).
- Від учителів школярі очікують насамперед справедливості (32%) та підтримки (31%).

Які ознаки хронічного стресу. Чого не можна робити, коли учень у стресовій ситуації. Як спілкуватися з учнями, що перебувають у складному емоційному стані: вправи, техніки, рекомендації
- В умовах війни першорядними рисами педагога назвали вміння підтримати (58%) і розуміння життєвих обставин учнів (56%).
- 31% школярів зізналися, що під час навчання відчувають страх чи тривогу та потребують особливої психологічної допомоги.
- Формування культури миру, на їхню думку, можливе завдяки розвитку емпатії, толерантності та навчанню мирного врегулювання конфліктів.
За словами міністра Оксена Лісового, ці результати дають чіткі орієнтири для освітньої політики:
- учителі потребують підтримки у створенні справедливого та безпечного середовища;
- батьки прагнуть гарантій психологічного благополуччя дітей;
- управлінці мають інвестувати у розвиток комунікації, креативності й командної роботи;
- міжнародні партнери отримали сигнал зробити психологічну підтримку школярів одним із глобальних пріоритетів допомоги освіті.
Дослідження здійснили Центр соціальних змін і поведінкової економіки та Deloitte у співпраці з OECD, за підтримки МОН України, KSE та ініціативи Education Cannot Wait.