90% українських підлітків вважають освіту ключовим чинником громадянської позиції та миру

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Українські підлітки назвали освіту ключем до формування культури миру

Чого чекає українська молодь від школи та вчителів

Освіта залишається головним чинником, який формує активну громадянську позицію та культуру миру серед молоді. До такого висновку дійшли понад 90% українських підлітків, опитаних у межах міжнародного дослідження. 

🧭 ОСВІТНІЙ НАВІГАТОР НА 2025/2026 н.р.

Результати цього дослідження представив міністр освіти і науки України Оксен Лісовий під час V Саміту перших леді та джентльменів, організованого Оленою Зеленською.

Опитування охопило 2 800 школярів 15–17 років із 14 країн світу, по 200 респондентів у кожній. Його результати обговорили міністри та освітні лідери з Данії, Австрії, Естонії, Польщі, Латвії й Литви. Дискусію модерував директор з питань освіти та навичок OECD Андреас Шляйхер.

Що думають українські підлітки?

  • 44% вже долучаються до волонтерських і суспільно корисних ініціатив.
  • 79% переконані, що школа має стати центром національно-патріотичного виховання.
  • Найбільш затребувані навички для майбутнього — комунікація (48%) та командна робота (44%).
  • Серед головних цінностей виділяють креативність (40%), відповідальність (38%) і стійкість до стресу (32%).
  • Від учителів школярі очікують насамперед справедливості (32%) та підтримки (31%).
  • В умовах війни першорядними рисами педагога назвали вміння підтримати (58%) і розуміння життєвих обставин учнів (56%).
  • 31% школярів зізналися, що під час навчання відчувають страх чи тривогу та потребують особливої психологічної допомоги.
  • Формування культури миру, на їхню думку, можливе завдяки розвитку емпатії, толерантності та навчанню мирного врегулювання конфліктів.

За словами міністра Оксена Лісового, ці результати дають чіткі орієнтири для освітньої політики:

  • учителі потребують підтримки у створенні справедливого та безпечного середовища;
  • батьки прагнуть гарантій психологічного благополуччя дітей;
  • управлінці мають інвестувати у розвиток комунікації, креативності й командної роботи;
  • міжнародні партнери отримали сигнал зробити психологічну підтримку школярів одним із глобальних пріоритетів допомоги освіті.

Дослідження здійснили Центр соціальних змін і поведінкової економіки та Deloitte у співпраці з OECD, за підтримки МОН України, KSE та ініціативи Education Cannot Wait.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Реформа профільної середньої освіти: до чого готуватися

Нові умови і обставини диктують новий підхід до розвитку економіки, яка, своєю чергою, мотивує до пошуку інших форм і методів управління у галузях, на яких вона базується. Зокрема, це стосується і освіти. З цією метою в Україні розпочалася реформа профільної освіти, яка відбувається у кілька етапів. Що вона передбачає і до яких змін ми маємо бути готові – далі у статті
1426

Портфоліо вчителя — презентація індивідуальних досягнень

Сучасне портфоліо вчителя як презентація до атестації і не тільки — яким воно може бути? Скористайтеся порадами зі статті — і ваше портфоліо чітко й вичерпно «розповість» про ваш професійний досвід
19245

Створюємо освітні презентації за допомогою штучного інтелекту

Пропонуємо огляд найпоширеніших безплатних платформ, які використовують штучний інтелект і дають педагогам змогу без зайвих зусиль створювати сучасні, цікаві, візуально привабливі презентації
3188

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді