Сучасні учні надзвичайно вимогливі до своїх учителів. Саме вони спонукають до творчої педагогічної діяльності.
Творчість учителя — це повсякденний процес, у якому завдяки професійним якостям педагог отримує позитивні емоції від своїх знахідок та ділиться ними з іншими.
Проте учасники навчально-виховного процесу не лише вчителі та учні. Це має бути тріада — педагоги, учні та їхні батьки. Та чи багато батьків мають змогу відвідати уроки й побачити, як працюють учителі, як поводяться у школі їхні діти?
От ми і вирішили знайти спосіб залучити батьків до навчально-виховного процесу. У цьому нам допоміг формат EdCamp.
Організація міні-EdCamp
На першій організаційній нараді ми ознайомили вчителів навчального закладу з форматом EdCamp, його основними принципами, а також репрезентували фото- і відеоматеріали з EdCamp Ukraine.
Особливості формату EdCamp:
безкоштовно |
| |
незалежно |
| |
вільна ініціатива |
| |
програму визначають у перший день проведення |
| |
кожен може стати спікером |
| |
діє закон «про дві ноги» |
|
Найголовнішим завданням було мотивувати вчителів до участі в (не)конференції міні-EdCamp Запоріжжя «Тріада: батьки, дитина, школа. Формуємо простір обміну досвідом».
За підсумками наради ми:
- визначили дату проведення позакласного заходу
- обрали членів оргкомітету
- створили:
– інформаційний центр для надання допомоги гостям, координування дій помічників
– групу помічників для надання допомоги гостям, координування роботи спікерів
– виокремили дві паралелі — експертну (вчителі школи) та учасників (батьки учнів).
Оргкомітет, до якого обрали найбільш ініціативних і творчих вчителів, відповідав за організаційні питання, як-от:
- обрати спікерів
- визначити теми для локацій експертної паралелі
- підготувати запрошення на позакласний захід для батьків
- розробити інформаційні матеріали
- розгорнути інформаційну кампанію про захід у соцмережах.
Відтак адміністрація навчального закладу видала наказ, яким чітко визначила, хто і за що відповідає, організовуючи позакласний захід.
Вибір спікерів і тем для локацій експертної паралелі
Щоб обрати спікерів і теми для локацій експертної паралелі, провели другу організаційну нараду.
На роль спікерів експертної паралелі запросили вчителів нашого навчального закладу.
За два місяці до проведення заходу на сайті навчального закладу та на його сторінці у соціальній мережі розпочали рекламувати локації експертної паралелі.
Запрошення батьків
Щоб залучити батьків до участі в міні-EdCamp як спікерів паралелі учасників:
- провели батьківські збори та додаткові консультації
- розробили та надіслали запрошення.
Зрештою чимало батьків висловили бажання стати спікерами локацій паралелі учасників, як-от:
- Вироби з соломки
- Перша медична допомога
- Сам собі лікар
- Навчання української мови засобами інтернет-технологій
- Вишивана родина — вишивана країна
- Вироби з тіста
- Сучасні технології на уроках
- В’язання серветок гачком
- Піскова анімація
- Прозоро про шкільне оцінювання
- Як дитинство живе в мені дорослому.
Розроблення інформаційних матеріалів
До проведення позакласного заходу виготовили друковану продукцію:
- програму
- підсумкову анкету
- звіт спікерів
- бейджі для спікерів, помічників і журналістів газети навчального закладу
- розклад паралелі учасників та картки для нього
- картки для кабінетів.
Для роботи локацій розробили різні дидактичні та відеоматеріали, мультимедійні презентації.
Проведення міні-EdCamp
Урочисте відкриття міні-EdCamp відбулося у міському будинку культури. На ньому були присутні учні 5-11-х класів, їхні батьки, вчителі, представники засобів масової інформації та Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Загалом у заході взяли участь понад 120 учнів та 115 батьків.
Під час урочистого відкриття:
- представили спікерів експертної паралелі
- репрезентували відеопривітання натхненників EdCamp Ukraine Марини Пащенко та Олександра Єлькіна.
Після урочистостей усі учасники повернулися до приміщення школи, де працювали локації експертної паралелі.
Наприкінці роботи кожної з локації спікери провели рефлексію для учасників. Для цього використали різноманітні форми роботи — обговорення, таблицю настрою тощо.
Після завершення роботи локацій всіх учасників запросили до Світлиці (актової зали), де відбулося нагородження грамотами та подяками спікерів обох паралелей.
Наприкінці заходу учасники заповнили підсумкову анкету.
EdCamp — справді інноваційний формат позакласної роботи. Він став відкриттям як для учнів та їхніх батьків, так і для вчителів.
За матеріалами Валентини СОПІНОЇ та Ірини СОКОЛ,
переможців конкурсу «Інновації в неформальній освіті»
від журналу «Заступник директора школи»