Типові освітні програми для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти затверджені наказом МОН від 08.10.2019 № 1272.
Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я.
Зміст програми має потенціал для формування таких ключових компетентностей в учнів:
- вільне володіння державною мовою
- здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами
- математична компетентність
- компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій
- інноваційність
- екологічна компетентність
- інформаційно-комунікаційна компетентність
- навчання впродовж життя
- громадянські та соціальні компетентності
- культурна компетентність
- підприємливість та фінансова грамотність.
Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння:
- читання з розумінням
- уміння висловлювати власну думку усно і письмово
- критичне та системне мислення
- творчість
- ініціативність
- здатність логічно обґрунтовувати позицію
- вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.
Типова освітня програма містить вісім освітніх галузей.
Освітні галузі та їх змістові лінії
(програма НУШ 1-2 кл. О. Савченко)
Освітні галузі | Змістові лінії |
Мовно-літературна освітня галузь. Українська мова і літературне читання |
|
Іншомовна освітня галузь. Іноземна мова |
Це інтегровані змістові лінії, спрямовані на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння з різних предметів у реальних життєвих ситуаціях |
Математична освітня галузь. Математика |
|
Природнича, громадянська та історична, соціальна та здоров’язбережувальна освітні галузі «Я досліджую світ» |
|
Інформатична освітня галузь. Інформатика | За результатами формування предметної компетентності випускники початкової школи повинні використовувати початкові знання вміння та навички для:
|
Технологічна освітня галузь. Дизайн і технології |
|
Мистецька освітня галузь. Мистецтво |
|
Фізкультурна освітня галузь. Фізична культура |
|
Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б.
Типова освітня програма початкової освіти окреслює рекомендовані підходи до планування й організації закладом початкової освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти.
Типова освітня програма визначає:
- загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти, подані в рамках освітніх галузей
- перелік та пропонований зміст освітніх галузей, укладений за змістовими лініями
- орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін тощо, зокрема їхньої інтеграції, а також логічної послідовності їхнього вивчення
- рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти
- вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією програмою.
Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті початкової освіти, визначено завдання, які має реалізувати вчитель(-ка) у межах кожної галузі.
♥ Нові типові освітні програми для 3-4 класів НУШ
Змістові лінії кожної освітньої галузі в межах І циклу реалізовуються паралельно та розкриваються через «Пропонований зміст», який окреслює можливий навчальний матеріал, на підставі якого будуть формуватися очікувані результати навчання та відповідні обов’язкові результати навчання.
Типову освітню програму укладено за дев’ятьма освітніми галузями.
Освітні галузі та їх змістові лінії
(програма НУШ 1-2 кл. Р. Шияна)
Освітні галузі | Змістові лінії | |
Мовно-літературна |
|
|
|
| |
Математична |
| |
Природнича |
| |
Технологічна |
| |
Інформатична |
| |
Соціальна і здоров’язбережувальна |
| |
Громадянська та історична |
| |
Мистецька |
| |
Фізкультурна |
|