Н…н…нарада в дошкільному навчальному закладі

Нормативно не визначено, навіщо і як проводять наради. Та в управлінській діяльності це давно звична форма оперативного реагування на посталі питання. Які ж наради проводять у дошкільному навчальному закладі і які питання розглядають

У дошкільних навчальних закладах традиційно організовують наради таких видів:

  • адміністративна при завідувачу
  • виробнича.

Їх проводять між засіданнями педагогічної ради, реагуючи на нагальні питання в діяльності закладу.

Адміністративна та виробнича наради є важливими управлінськими формами у діяльності дошкільного навчального закладу. Передовсім це —

Адміністративна нарада при завідувачу

Це одна з найефективніших форм управління дошкільним навчальним закладом.

Часто адміністративні наради називають оперативними, адже на них розв’язують поточні, термінові питання.

Завідувач під час адміністративних нарад має змогу оперативно:

  • скоординувати освітній процес
  • відкоригувати річний план роботи, програму розвитку закладу
  • підвищити якість і оперативність управлінських рішень
  • делегувати повноваження тощо.

Основні завдання адміннаради:

  • контроль за дотриманням норм законодавства та виконанням наказів і розпоряджень завідувача
  • виявлення негативних/позитивних тенденцій в організації освітнього процесу, прийняття рішень щодо його вдосконалення
  • аналіз результатів діяльності педагогічних працівників
  • забезпечення контролю за дотриманням норм охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Основні функції адміннаради:

  • інформаційно-пізнавальна

  • інформування представників колективу та членів адміністративної групи
  • контрольно-регулювальна

  • виявлення відхилень і порушень у роботі закладу, їх усунення
  • нормативно-оцінювальна

  • підбиття підсумків роботи за певний час
  • оцінювання діяльності персоналу
  • творчо-пошукова
  • розроблення колективних рішень щодо розв’язання складних питань діяльності закладу

Учасники наради

Зазвичай в адміністративних нарадах бере участь, окрім завідувача (директора), т. зв. адміністративна група:

На нараду запрошують насамперед тих працівників, які:

  • мають безпосереднє відношення до питань порядку денного
  • володіють спеціальними знаннями щодо питань порядку денного
  • виконували завдання, визначені на попередній адміністративній нараді
  • мають досвід розв’язування аналогічних питань
  • будуть відповідальними за виконання завдань, визначених на адміністративній нараді.

Періодичність проведення нарад

Це питання лише в компетенції керівника дошкільного закладу. Однак він має дотримувати термінів, аби всі виконавці мали змогу виконати завдання, визначені на попередніх адміністративних нарадах.

Адміністративну нараду за участі адміністративної групи зазвичай організовують:

  • щопонеділка
  • тривалістю 15–30 хв.

Порядок денний і протокол засідання адміністративної групи не складають. Достатньо завчасно занотувати питання для обговорення, а під час наради — фіксувати інформацію, пропозиції, рекомендації.

За результатами наради:

  • дають вказівки, розпорядження
  • тримають виконання на контролі.

Кількість адміністративних нарад за участі всього колективу чи окремих категорій працівників на навчальний рік визначає керівник закладу. Їх проводять:

  • у понеділок чи п’ятницю
  • в день, спланований для методичних заходів (педагогічних годин).

Тривалість — не більше 1 год.

Розглядають загальні питання, щоби:

  • з’ясувати думку працівників
  • визначити охочих виконати те чи те завдання.

Також ці наради можна присвячувати питанням:

Можна спланувати адміністративну нараду з двох частин:

  • першу — для всього колективу
  • другу провести з окремими працівниками.

За результатами адміністративної наради завідувач/директор дошкільного закладу:

  • видає наказ, якщо необхідно
  • виносить питання, обговорювані під час наради, на розгляд педагогічної ради.

Виробнича нарада

Зразки протоколів виробничих нарад в ЗДО

Такі наради проводять 3-4 рази протягом навчального року.

Керівник дошкільного закладу передбачає їх у плані роботи дошкільного навчального закладу на рік, вказуючи:

  • тематику (з огляду на завдання діяльності закладу)
  • орієнтовний порядок денний.

Зауважте!

Кожен працівник з моменту укладення трудового договору зобов’язаний брати участь у виробничих нарадах

Рішення, прийняті під час виробничих нарад, є обов’язковими для виконання

Виробничі наради, як і адміністративні, можна проводити для:

  • усього колективу дошкільного закладу
  • окремих категорій працівників.

На виробничих нарадах звичайно розглядають питання щодо:

  • зміцнення трудової та виконавської дисципліни
  • поліпшення умов і організації праці педагогічних та інших працівників
  • раціонального використання технічних засобів навчання, групових приміщень і в цілому навчально-матеріальної бази
  • удосконалення роботи з охорони праці
  • підвищення виробничої культури й естетики
  • доцільного використання коштів, асигнованих на виконання основних завдань.

До виробничих нарад готуються завчасно і ретельно. Адже тут важливо розглянути й обговорити, зокрема, звіти, що стосуються питань, порядку денного.

Засідання виробничої наради обов’язково оформлюють протоколом відповідно до правил діловодства.

За матеріалами Ірини РОМАНЮК,
методиста НМЦ управління освіти Миколаївської міської ради



зміст

Сертифікація в системі базової освіти