У дошкільних навчальних закладах традиційно організовують наради таких видів:
- адміністративна при завідувачу
- виробнича.
Їх проводять між засіданнями педагогічної ради, реагуючи на нагальні питання в діяльності закладу.
Адміністративна та виробнича наради є важливими управлінськими формами у діяльності дошкільного навчального закладу. Передовсім це —
- засіб регулювання та коригування плану роботи закладу на рік у контексті визначених завдань.
Адміністративна нарада при завідувачу
Це одна з найефективніших форм управління дошкільним навчальним закладом.
Часто адміністративні наради називають оперативними, адже на них розв’язують поточні, термінові питання.
Завідувач під час адміністративних нарад має змогу оперативно:
- скоординувати освітній процес
- відкоригувати річний план роботи, програму розвитку закладу
- підвищити якість і оперативність управлінських рішень
- делегувати повноваження тощо.
Основні завдання адміннаради:
- контроль за дотриманням норм законодавства та виконанням наказів і розпоряджень завідувача
- виявлення негативних/позитивних тенденцій в організації освітнього процесу, прийняття рішень щодо його вдосконалення
- аналіз результатів діяльності педагогічних працівників
- забезпечення контролю за дотриманням норм охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Основні функції адміннаради:
|
| |
|
| |
|
| |
|
|
Учасники наради
Зазвичай в адміністративних нарадах бере участь, окрім завідувача (директора), т. зв. адміністративна група:
- вихователь-методист
- заступник завідувача з господарства
- медсестра.
На нараду запрошують насамперед тих працівників, які:
- мають безпосереднє відношення до питань порядку денного
- володіють спеціальними знаннями щодо питань порядку денного
- виконували завдання, визначені на попередній адміністративній нараді
- мають досвід розв’язування аналогічних питань
- будуть відповідальними за виконання завдань, визначених на адміністративній нараді.
Періодичність проведення нарад
Це питання лише в компетенції керівника дошкільного закладу. Однак він має дотримувати термінів, аби всі виконавці мали змогу виконати завдання, визначені на попередніх адміністративних нарадах.
Адміністративну нараду за участі адміністративної групи зазвичай організовують:
- щопонеділка
- тривалістю 15–30 хв.
Порядок денний і протокол засідання адміністративної групи не складають. Достатньо завчасно занотувати питання для обговорення, а під час наради — фіксувати інформацію, пропозиції, рекомендації.
За результатами наради:
- дають вказівки, розпорядження
- тримають виконання на контролі.
Кількість адміністративних нарад за участі всього колективу чи окремих категорій працівників на навчальний рік визначає керівник закладу. Їх проводять:
- у понеділок чи п’ятницю
- в день, спланований для методичних заходів (педагогічних годин).
Тривалість — не більше 1 год.
Розглядають загальні питання, щоби:
- з’ясувати думку працівників
- визначити охочих виконати те чи те завдання.
Також ці наради можна присвячувати питанням:
- аналізу результатів оперативного контролю
- організації свят
- охорони праці та безпеки життєдіяльності
- благоустрою території тощо.
Можна спланувати адміністративну нараду з двох частин:
- першу — для всього колективу
- другу провести з окремими працівниками.
За результатами адміністративної наради завідувач/директор дошкільного закладу:
- видає наказ, якщо необхідно
- виносить питання, обговорювані під час наради, на розгляд педагогічної ради.
Виробнича нарада
♥ Зразки протоколів виробничих нарад в ЗДО
Такі наради проводять 3-4 рази протягом навчального року.
Керівник дошкільного закладу передбачає їх у плані роботи дошкільного навчального закладу на рік, вказуючи:
- тематику (з огляду на завдання діяльності закладу)
- орієнтовний порядок денний.
Виробничі наради, як і адміністративні, можна проводити для:
- усього колективу дошкільного закладу
- окремих категорій працівників.
На виробничих нарадах звичайно розглядають питання щодо:
- зміцнення трудової та виконавської дисципліни
- поліпшення умов і організації праці педагогічних та інших працівників
- раціонального використання технічних засобів навчання, групових приміщень і в цілому навчально-матеріальної бази
- удосконалення роботи з охорони праці
- підвищення виробничої культури й естетики
- доцільного використання коштів, асигнованих на виконання основних завдань.
До виробничих нарад готуються завчасно і ретельно. Адже тут важливо розглянути й обговорити, зокрема, звіти, що стосуються питань, порядку денного.
Засідання виробничої наради обов’язково оформлюють протоколом відповідно до правил діловодства.
За матеріалами Ірини РОМАНЮК,
методиста НМЦ управління освіти Миколаївської міської ради