З 2026 року зміняться критерії фінансування малокомплектних шкіл

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН планує розширити фінансування малих шкіл: з 2026 року освітню субвенцію отримуватимуть заклади з 45–60 учнями

Можливі зміни у фінансуванні маленьких шкіл

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: грудень 2025
   Скачати  

             

Питання збереження малокомплектних шкіл стало темою обговорення під час засідання Ради коаліції, у якому взяв участь міністр освіти і науки Оксен Лісовий. Очільник МОН подякував народним депутатам за увагу до освітньої сфери та наголосив, що держава шукає збалансовані рішення між якістю освіти й ефективністю фінансування.

📲 Messenger — Експертус Освіта: приєднуйтеся!

Наразі чинна норма передбачає, що школи, де навчається менше ніж 45 учнів, не фінансуються з державної освітньої субвенції. Це рішення ухвалене для раціонального використання бюджетних коштів, проте громади можуть утримувати такі заклади за рахунок місцевих бюджетів.

Після консультацій з громадами та народними депутатами МОН ініціювало переговори зі Світовим банком щодо залучення додаткових ресурсів для освітньої галузі. Одне з ключових питань — підвищення порогу фінансування шкіл до 60 учнів.

За підсумками переговорів, з 1 вересня 2026 року планується розширити чинну норму: фінансування з державної субвенції отримуватимуть школи, у яких навчається від 45 до 60 учнів — залежно від типу закладу. Відповідний проєкт постанови Кабінету Міністрів уже готується до розгляду.

«Мета МОН залишається незмінною — забезпечити кожній дитині доступ до якісної освіти, водночас зберігаючи малі школи та ефективно використовуючи державні ресурси», — зазначив Оксен Лісовий.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
283

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54199

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
757

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111048

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді