З 2026 року зміняться критерії фінансування малокомплектних шкіл

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН планує розширити фінансування малих шкіл: з 2026 року освітню субвенцію отримуватимуть заклади з 45–60 учнями

Можливі зміни у фінансуванні маленьких шкіл

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: жовтень 2025
   Скачати  

             

Питання збереження малокомплектних шкіл стало темою обговорення під час засідання Ради коаліції, у якому взяв участь міністр освіти і науки Оксен Лісовий. Очільник МОН подякував народним депутатам за увагу до освітньої сфери та наголосив, що держава шукає збалансовані рішення між якістю освіти й ефективністю фінансування.

📲 Messenger — Експертус Освіта: приєднуйтеся!

Наразі чинна норма передбачає, що школи, де навчається менше ніж 45 учнів, не фінансуються з державної освітньої субвенції. Це рішення ухвалене для раціонального використання бюджетних коштів, проте громади можуть утримувати такі заклади за рахунок місцевих бюджетів.

Після консультацій з громадами та народними депутатами МОН ініціювало переговори зі Світовим банком щодо залучення додаткових ресурсів для освітньої галузі. Одне з ключових питань — підвищення порогу фінансування шкіл до 60 учнів.

За підсумками переговорів, з 1 вересня 2026 року планується розширити чинну норму: фінансування з державної субвенції отримуватимуть школи, у яких навчається від 45 до 60 учнів — залежно від типу закладу. Відповідний проєкт постанови Кабінету Міністрів уже готується до розгляду.

«Мета МОН залишається незмінною — забезпечити кожній дитині доступ до якісної освіти, водночас зберігаючи малі школи та ефективно використовуючи державні ресурси», — зазначив Оксен Лісовий.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
3006

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81914

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
77417

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53944

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19234

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді