Серед завдань дошкільних навчальних закладів — створити якнайсприятливіші умови для:
- нормального фізичного розвитку дитячого організму
- підвищення опірності інфекціям
- поступового та систематичного загартування
- зміцнення й збереження фізичного та психічного здоров’я дітей.
До завдань оздоровчої роботи підходять:
|
| |
|
| |
|
| |
|
– медичного – педагогічного – психологічного |
Така робота не буде ефективною без постійного аналізу та ухвалення рішень задля коригування/розвитку напрямів діяльності. У цьому допомагає моніторинг — систематичне відстеження ефективності оздоровчої роботи в ДНЗ за всіма характеристиками.
Медико-педагогічний контроль
Складові системи оздоровчої роботи
Система оздоровчої роботи охоплює всі сторони оздоровчо-освітнього процесу навчального закладу.
Три компоненти системи оздоровчої роботи
|
– інгаляторію – спелеокімнати – масажу – зали лікувальної фізкультури – фітобару | |
|
| |
|
|
Фізкультурно-оздоровча робота
Основна і найперша сходинка до зміцнення дитячого організму, до підвищення опірності захворюванням — робота з фізичного розвитку дітей.
Традиційні заняття у спортивній залі — обов’язкові в системі фізкультурно-оздоровчої роботи.
У будь-яку пору року одне з занять неодмінно проводьте на свіжому повітрі. А щоб дітям завжди було цікаво, використовуйте різні ігри та ігрові прийоми з помірним і тонізувальним психофізичним навантаженням.
Діти полюбляють спортивні свята й розваги.
Спільна організація оздоровчої роботи
За реалізації системи оздоровчої роботи важливо скоординувати діяльність усіх працівників ДНЗ.
У кожного моє бути план спільної роботи за темою.
Інструктор з фізкультури
Особливу увагу приділяє:
- тренуванню кардіо-респіраторної системи
- розвитку фізичних якостей, характерних віку
– загальної витривалості
– швидкісно-силових якостей
– спритності
– координації рухів тощо.
Для цього використовують:
- спортивні вправи
- елементи спортивних ігор
- ритміку
- біг різної інтенсивності
- заняття на тренажерах.
І обов’язково поєднують усе це із загартовуванням.
Задля індивідуального підходу в процесі фізичного виховання інструктор з фізичної культури спільно з медсестрою і практичним психологом заповнюють «Індивідуальну карту рухового розвитку дитини».
До організації рухової активності інструктор з фізкультури разом із медичним персоналом складає «Модель рухового режиму» для кожної вікової групи.
Медичні працівники
Медперсонал має періодично оцінювати ефективність оздоровчої роботи, яку узгоджено проводять фахівці у кожній віковій групі й у цілому в дошкільному закладі. Для цього аналізують:
- рівень захворюваності
- динаміку морфофункціональних відхилень
- частоту соматичних захворювань.
На основі цих відомостей розробляють комплекс медичних рекомендацій для дітей з огляду на діагностичні дані.
Аби враховувати індивідуальні особливості вихованців та прогнозувати результати оздоровчої роботи, медична сестра на початку та наприкінці навчального року може заповнювати таблицю «Характеристика структури захворювань у віковій групі дітей». Її використовують у роботі педагоги вікових груп.
Якщо у штатах ДНЗ передбачена посада лікаря-педіатра, то він:
- бере участь в організації та проведенні оздоровчої роботи, аналізує її ефективність
- ухвалює рішення щодо використання медичних технологій
- відстежує стан здоров’я кожної дитини з моменту її прийому до ДНЗ
- розроблює індивідуальні рекомендації для педагогів щодо оздоровлення й нормування розумових і фізичних навантажень дітей.