Як планувати освітню взаємодію з дітьми
Запитання
Як ознайомити педагогів з нормативними документами, що регламентують організацію освітнього процесу в дитячому садку?
Відповідь
Як впоратися з емоційними складнощами: поради
Орієнтовний план повідомлення
Ознайомити педагогів з основними положеннями нормативних документів, що регламентують організацію освітнього процесу в дитячому садку. Зокрема звернути увагу, що освітню діяльність у дитячому садку слід організовувати на основі державних документів: Базового компонента дошкільної освіти та освітніх програм. Коротко охарактеризувати програми, за якими працює дитячий садок. Надати методичні рекомендації щодо підготовки перспективних та календарних планів. Так перспективний план має висвітлювати напрями роботи педагогів на тривалий період: тиждень, місяць, квартал. Календарний план має містити інформацію про організацію вихователем освітньої діяльності дітей на кожен день. Навести приклади різних форм планування: таблична, графічна, текстова, за принципом методичного конструктора тощо. Окреслити вимоги до змістового наповнення планів.
Зауважити, що під час роботи над змістом плану необхідно:
• враховувати особливості вікового періоду та рівень розвитку дітей;
• добирати доцільні способи та форми організації дітей;
• забезпечувати інтеграцію освітніх ліній;
• дотримуватися гнучкості освітньої діяльності протягом дня.
Зміст освітньої діяльності з дітьми, який педагоги відображають у планах роботи, має бути реальним для реалізації. Також він має бути цікавим для дітей. Застерегти педагогів від планування значної кількості організованих форм роботи. Нагадати про необхідність виділити для дитини час на вільну самостійну діяльність і відпочинок. Також слід планувати формування умінь дітей працювати в команді, вибудовувати взаємини з однолітками, організовувати власну діяльність тощо.
Питання для обговорення
- Складнощі, що виникають у педагогів під час планування освітньої взаємодії з дітьми
- Пропозиції, як поліпшити ведення документації вихователів
- Форми перспективного та календарного планування на поточний навчальний рік
Завдання для педагогів
- Ознайомитися зі змістом програм, за якими працює дитячий садок
- Упорядкувати календарні та перспективні плани відповідно до вимог
- Додати в плани роботи організацію самостійної діяльності дітей.
Джерело: журнал Вихователь-методист дошкільного закладу