Чи можлива повна відпустка за неповний робочий рік для практичного психолога ЗДО

1297

Запитання

Практичний психолог у жовтні 2017 року звільнився за власним бажанням із загальноосвітнього навчального закладу. З 1 листопада влаштувався на роботу до спеціального дошкільного навчального закладу. Цього літа фахівцеві відмовили в наданні щорічної основної відпустки повної тривалості, мотивуючи це тим, що він не відпрацював повний робочий рік. Відтак дозволили взяти відпустку тривалістю лише 28 календарних днів. Чи правомірна така відмова?

Відповідь

12 запитань і відповідей про атестацію

Педагогічним працівникам закладів освіти щорічні відпустки повної тривалості в перший та наступні робочі роки надають у період літніх канікул незалежно від часу прийняття їх на роботу. Така норма передбачена частиною чотирнадцятою статті 10 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР (далі — Закон про відпустки) та пунктом 2 Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам навчальних закладів та установ освіти, навчальних (педагогічних) частин (підрозділів) інших установ і закладів, педагогічним, науково-педагогічним працівникам та науковим працівникам, затвердженого постановою КМУ від 14.04.1997 № 346 (далі — Порядок № 346). Тривалість щорічних основних відпусток педагогічних працівників за різними посадами визначена в додатку до Порядку № 346.

Умови, передбачені частинами п’ятою та шостою статті 10 Закону про відпустки щодо настання у працівника права на щорічні основну та додаткові відпустки повної тривалості в перший рік роботи після закінчення шести місяців безперервної роботи в установі, а також надання працівникам зазначених щорічних відпусток до закінчення шестимісячного терміну безперервної роботи тривалістю, що визначають пропорційно до відпрацьованого часу, не стосується керівних, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників та спеціалістів навчальних закладів.

Посада практичного психолога належить до категорії педагогічних працівників, що визначено Переліком посад педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженим постановою КМУ від 14.06.2000 № 963. Та обставина, що практичний психолог звільнився з попереднього місця роботи за власним бажанням, а не шляхом переведення не має значення під час реалізації його права на отримання щорічної відпустки у перший рік роботи за новим місцем роботи в навчальному закладі в період літніх канікул. Позаяк переведення з одного місця роботи на інше впливає лише на обчислення тривалості робочого року, за який надають відпустку.

Пропорційність тривалості відпустки залежно від робочого року застосовують лише під час звільнення педагогічних працівників. Так, у разі звільнення керівних працівників навчальних закладів та установ освіти, навчальних (педагогічних) частин (підрозділів) інших установ і закладів, педагогічних, науково-педагогічних працівників та наукових працівників їм виплачують грошову компенсацію за всі невикористані дні щорічної основної відпустки (п. 6 Порядку № 346).

У разі звільнення працівників, які пропрацювали не менш як 10 місяців, грошову компенсацію виплачують за невикористані ними дні щорічної основної відпустки з розрахунку повної її тривалості. Водночас особам, які до звільнення пропрацювали менше 10 місяців, — пропорційно до відпрацьованого ними часу, тобто з розрахунку тривалості щорічної основної відпустки за кожний відпрацьований місяць 5,6; 4,2 і 2,8 календарних дня за тривалості щорічної основної відпустки відповідно 56, 42 і 28 календарних днів.

Тому щорічну основну відпустку за 2017-2018 робочий рік, який відраховують з листопада 2017 року, тобто з часу прийняття на роботу до спеціального закладу дошкільної освіти, мають надати влітку 2018 року повної тривалості, а саме 56 календарних днів.

Дізнайтеся також:

Олена Морєва, експерт з питань оплати праці та планування, Дніпро

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Куди зникає час практичного психолога? Заповнюємо статистичний звіт

Скільки часу практичний психолог приділяє діагностиці, а скільки – підтримці? Які напрямки роботи займають найбільше ресурсу? Експертний аналіз статистичного звіту розкриває реальний розподіл робочого часу психолога в школі чи дитсадку. Як заповнити цей документ – розбираємо у статті
37515

Психолого-педагогічна характеристика на дитину дошкільного віку

Психолого-педагогічна характеристика дитини - один із документів, які подають в інклюзивно-ресурсний центр батьки для проведення комплексної оцінки розвитку дитини. Яка роль характеристики та її зміст - читайте у статті. Заодно проаналізуєте зразок характеристики.
7768

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного?
1872

Готовність дитини до школи: співпраця з батьками

Вступ дитини до школи завжди є переломним моментом у її житті, незалежно від того, в якому віці вона приходить у перший клас: у шість чи в сім років. Про що насамперед мають пам’ятати батьки майбутнього першокласника? На що бажано звернути їхню увагу під час підготовки дитини до школи?
13060