Навіщо використовувати народні ігри у роботі із сучасними дошкільниками

3761

Запитання

Чому варто проводити ігри, в які грали ще наші дідусі й бабусі, із сучасними дошкільнятами?

Відповідь

Сучасним дітям, які звикли до говірких ляльок, автомобілів з пультами управління та ігор з безліччю атрибутів, складно навіть уявити, у які ігри грали та чим гралися їхні прабабусі й прадідусі. А тим тодішні розваги не менш захопливі та цікаві.

Дитячі ігри наших бабусь і дідусів — особливі. Вони захоплюють, повчають, і, безперечно, приносять задоволення.

12 запитань і відповідей про атестацію

Найпопулярнішими в ті часи були народні та рухливі ігри. Вони особливі тим, що під час гри діти творчо або опосередковано наслідують ігровий образ, імітують рухи тварин, птахів, працю і побут людей тощо.

Рухливі ігри були й залишаються обов’язковою складовою ігрової та фізичної діяльності дитини, адже задовольняють важливу потребу дитячого організму — потребу в русі. Добре, коли під час таких ігор створені також умови для розвитку в дошкільників уваги, сприймання, творчої фантазії, пам’яті тощо.

Колективні ж народні ігри виховують дисциплінованість, навчають відповідати за свої вчинки, взаємодіяти в команді. А ще під час таких ігор діти різного віку мають змогу познайомитися одне з одним і поспілкуватися.

Під час рухливих та народних ігор часто використовували відомі вірші, пісні, малі фольклорні жанри. Зокрема, для запрошення до гри — заклички, а для визначення ведучого гри — лічилки. Якщо ж діти починали конфліктувати під час гри, у пригоді ставали мирилки.

Ірина ТЕРЕЩЕНКО,
методист із дошкільної освіти міського методичного центру
управління освіти та науки Славутицької міської ради Київської області,
ж. «Методична скарбничка вихователя»

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Коректурні таблиці в роботі з дошкільниками

Приклади коректурних таблиць із описом роботи з ними. Використовуйте в роботі з дошкільниками, щоб розвивати в них увагу, мовлення, пам'ять, мислення, здатність встановлювати зв'язки між предметами та явищами довкілля
3007

Основи фінансової грамотності — дошкільникам

Варто говорити з дітьми про гроші вже з раннього віку як з дорослими й відповідати на їхні запитання. Лише за таких умов у дітей поступово формуватимуться адекватні уявлення про гроші та навички правильного поводження з ними.
4536

📝Психолого-педагогічна характеристика дитини дошкільного віку: зразок та вимоги

Психолого-педагогічна характеристика дитини - один із документів, які подають в інклюзивно-ресурсний центр батьки для проведення комплексної оцінки розвитку дитини. Яка роль характеристики та її зміст - читайте у статті. Заодно проаналізуєте зразок характеристики.
12318

Картотека дидактичних ігор: як створити і застосовувати в роботі з дошкільниками

Картотека дидактичних ігор — інструмент ефективної організації освітньої діяльності в дитсадку. Картотека систематизує, впорядковує і оптимізує розвивальну роботу вихователя з дітьми. Як створити картотеку та приклади її впорядкування — у статті.
3422