Навіщо використовувати народні ігри у роботі із сучасними дошкільниками

3448

Запитання

Чому варто проводити ігри, в які грали ще наші дідусі й бабусі, із сучасними дошкільнятами?

Відповідь

Сучасним дітям, які звикли до говірких ляльок, автомобілів з пультами управління та ігор з безліччю атрибутів, складно навіть уявити, у які ігри грали та чим гралися їхні прабабусі й прадідусі. А тим тодішні розваги не менш захопливі та цікаві.

Дитячі ігри наших бабусь і дідусів — особливі. Вони захоплюють, повчають, і, безперечно, приносять задоволення.

12 запитань і відповідей про атестацію

Найпопулярнішими в ті часи були народні та рухливі ігри. Вони особливі тим, що під час гри діти творчо або опосередковано наслідують ігровий образ, імітують рухи тварин, птахів, працю і побут людей тощо.

Рухливі ігри були й залишаються обов’язковою складовою ігрової та фізичної діяльності дитини, адже задовольняють важливу потребу дитячого організму — потребу в русі. Добре, коли під час таких ігор створені також умови для розвитку в дошкільників уваги, сприймання, творчої фантазії, пам’яті тощо.

Колективні ж народні ігри виховують дисциплінованість, навчають відповідати за свої вчинки, взаємодіяти в команді. А ще під час таких ігор діти різного віку мають змогу познайомитися одне з одним і поспілкуватися.

Під час рухливих та народних ігор часто використовували відомі вірші, пісні, малі фольклорні жанри. Зокрема, для запрошення до гри — заклички, а для визначення ведучого гри — лічилки. Якщо ж діти починали конфліктувати під час гри, у пригоді ставали мирилки.

Ірина ТЕРЕЩЕНКО,
методист із дошкільної освіти міського методичного центру
управління освіти та науки Славутицької міської ради Київської області,
ж. «Методична скарбничка вихователя»

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Свято Букварика: більше, ніж просто прощання з книгою

Перший клас - це завжди випробування, як для батьків, так і для дітей і вчителя-класовода. Тому завершення навчання за «Букварем» всіма традиційно сприймається як перша шкільна перемога. У статті - декілька порад, як її відзначити, що потрібно врахувати під час заходу, які ідеї можна втілити. А також готовий сценарій свята.
16426

Звіт вихователя дитсадка

Проблема звітності так чи інакше постає перед кожним педагогом закладу дошкільної освіти. Ми спробуємо допомогти розібратись, на що треба звернути увагу, які елементи звітності є обов’язковими, як зробити процес написання звіту універсальним.
72234

Коректурні таблиці в роботі з дошкільниками

Приклади коректурних таблиць із описом роботи з ними. Використовуйте в роботі з дошкільниками, щоб розвивати в них увагу, мовлення, пам'ять, мислення, здатність встановлювати зв'язки між предметами та явищами довкілля
1630

Психолого-педагогічна характеристика на дитину дошкільного віку

Психолого-педагогічна характеристика дитини - один із документів, які подають в інклюзивно-ресурсний центр батьки для проведення комплексної оцінки розвитку дитини. Яка роль характеристики та її зміст - читайте у статті. Заодно проаналізуєте зразок характеристики.
6999