Навіщо використовувати народні ігри у роботі із сучасними дошкільниками
Запитання
Чому варто проводити ігри, в які грали ще наші дідусі й бабусі, із сучасними дошкільнятами?
Відповідь
Сучасним дітям, які звикли до говірких ляльок, автомобілів з пультами управління та ігор з безліччю атрибутів, складно навіть уявити, у які ігри грали та чим гралися їхні прабабусі й прадідусі. А тим тодішні розваги не менш захопливі та цікаві.
Дитячі ігри наших бабусь і дідусів — особливі. Вони захоплюють, повчають, і, безперечно, приносять задоволення.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Найпопулярнішими в ті часи були народні та рухливі ігри. Вони особливі тим, що під час гри діти творчо або опосередковано наслідують ігровий образ, імітують рухи тварин, птахів, працю і побут людей тощо.
Рухливі ігри були й залишаються обов’язковою складовою ігрової та фізичної діяльності дитини, адже задовольняють важливу потребу дитячого організму — потребу в русі. Добре, коли під час таких ігор створені також умови для розвитку в дошкільників уваги, сприймання, творчої фантазії, пам’яті тощо.
Колективні ж народні ігри виховують дисциплінованість, навчають відповідати за свої вчинки, взаємодіяти в команді. А ще під час таких ігор діти різного віку мають змогу познайомитися одне з одним і поспілкуватися.
Під час рухливих та народних ігор часто використовували відомі вірші, пісні, малі фольклорні жанри. Зокрема, для запрошення до гри — заклички, а для визначення ведучого гри — лічилки. Якщо ж діти починали конфліктувати під час гри, у пригоді ставали мирилки.
Ірина ТЕРЕЩЕНКО,
методист із дошкільної освіти міського методичного центру
управління освіти та науки Славутицької міської ради Київської області,
ж. «Методична скарбничка вихователя»