Подвійне навчання — подвійні можливості: МОН оновило правила для школярів за кордоном

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН оновило програму для дітей, які навчаються одночасно за кордоном і в Україні

Як працювати з учнями за кордоном?

Міністерство освіти і науки України затвердило зміни до Типової освітньої програми, розробленої для учнів, які виїхали з України через повномасштабне вторгнення РФ та здобувають освіту одночасно у школах за кордоном і в українських закладах освіти.

Посадова інструкція вчителя: оновлена

Що передбачає оновлена програма:

🔹 Гнучкість навчання

Програма орієнтована на дітей, які навчаються у школах країни перебування за денною формою та паралельно хочуть здобувати українську освіту. Навчання може здійснюватися в дистанційній, екстернатній, сімейній або індивідуальній формі — крім очної.

🔹 Обсяг навчального навантаження

  • Початкова школа (1–4 кл.): 840 годин
  • Базова середня освіта (5–9 кл.): 1365 годин
  • Профільна середня освіта (10–11 кл.): 980 годин

🔹 Українознавчий компонент

Програма акцентує увагу на збереженні зв'язку з українською культурою, мовою, історією. Вивчаються предмети українознавчого компонента за адаптованими модельними програмами.

🔹 Індивідуальна траєкторія та консультації

Заклади освіти можуть формувати індивідуальні освітні траєкторії, надавати додаткові години для консультацій, особливо з предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація або національний мультипредметний тест.

🔹 Дистанційне оцінювання

Передбачено можливість оцінювання результатів навчання з використанням цифрових платформ, з дотриманням принципів академічної доброчесності. Водночас результати навчання, здобуті за кордоном, можуть бути визнані без додаткового оцінювання, якщо вони підтверджені у встановленому порядку.

🔹 Розклад із урахуванням занять за кордоном

Українські школи повинні враховувати навантаження учня в іноземному закладі під час формування власного розкладу.

🔹 Якість освіти та доброчесність

Школи зобов’язані забезпечити моніторинг якості освіти, а також дотримання академічної доброчесності.

У зв’язку з масовою евакуацією українських дітей за кордон через війну, виникла потреба у забезпеченні умов для безперервного здобуття ними української освіти. Оновлена програма спрямована на збереження національної ідентичності та освітніх прав таких учнів.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
53977

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
222

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110663

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11666

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді