Дистанційне навчання залишається: у МОН пояснили скасування суперечливого наказу №1112

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
У МОН пояснили причини скасування наказу 1112 та розповіли, що зміниться у навчанні з 1 вересня

Головне про зміни в організації онлайн-навчання

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: листопад 2025
   Скачати  

             

Заступниця міністра освіти і науки України Надія Кузьмичова пояснила, чому було скасовано наказ №1112, який регламентував організацію дистанційного навчання, і які його положення збережуться в освітній політиці.

Підготовка до зими: скачати ЧЕКЛІСТ 🖨

За словами посадовиці, рішення про скасування наказу стало результатом політичної домовленості між МОН і представниками прифронтових регіонів, де безпекова ситуація вимагає особливого підходу.

«Хоча наказ і скасували, МОН не відмовляється від основних ідей, які в ньому були закладені. Проблема полягала в неякісній комунікації з громадами», — заявила заступниця очільника освітнього відомства. 

Ключові положення наказу планують інтегрувати в інші нормативні документи до початку нового навчального року — 1 вересня. Освітній процес у школах і надалі адаптуватиметься до умов, у яких перебуває дитина:

  • У прифронтових регіонах навчання залишатиметься дистанційним;
  • На тимчасово окупованих територіях використовуватиметься педагогічний патронаж — індивідуальні заняття з учителем у зручний час;
  • Для дітей за кордоном передбачений спрощений українознавчий компонент, який доповнює основну програму іноземної школи;
  • Очне навчання можливе там, де дозволяє безпекова ситуація.

«Мета — дати дитині можливість знайти той освітній формат, який відповідає її умовам і потребам», — зазначила Надія Кузьмичова.

Водночас школи самостійно вирішуватимуть, яку форму навчання впроваджувати. Дистанційні класи формуватимуться за тими ж принципами, що й очні — щонайменше з п’яти учнів. Однак поєднувати дистанційне та очне навчання в одному класі МОН не рекомендує — це негативно впливає на якість освіти та навантаження на вчителя.

Нагадаємо, 18 липня МОН офіційно скасувало наказ №1112, але дистанційне навчання не скасовується. Попередні зміни до нормативних документів були ухвалені ще 19 червня — у межах реалізації освітньої політики «Школа офлайн».

За інформацією Суспільного

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54045

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
533

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110756

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11707

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді