Формуємо особистісну компетентність дошкільника

Розвиток і формування особистості дошкільника повсякчас є одними з найголовніших завдань дошкільної освіти. Тож педагогу-«дошкільнику» слід бути обізнаним з усіма можливими способами та засобами виховання та гармонійного розвитку особистості дитини, утім не варто забувати й про власний професійний розвиток.

Особистісна компетентність дитини є одним із показників її особистісної зрілості. А от недостатньо сформована особистісна компетентність гальмує розвиток життєвої компетентності дитини. У лютневому числі журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу» розглянуто критерії та показники сформованості у дітей старшого дошкільного віку особистісної компетентності, а також дидактичні засоби для формування цієї комплексної характеристики.

У своїй професійній діяльності педагоги повсякчас стикаються із тим, що дошкільникам складно переказати літературний твір, сформулювати свою думку тощо. Тож для подолання подібних проблем ефективним є використання сучасної технології навчання дітей розповідання за серією сюжетних картин на основі літературних творів. У статті «Секрети методичної кухні, або Як підготувати педагога-майстра» охарактеризовано особливості проведення майстер-класу для педагогів зі згаданої технології, а також запропоновано теоретичний матеріал за темою.

Не кожен вихователь уміє виразно, «живо», цікаво розповідати чи читати дошкільникам літературні твори. Тож аби вдосконалити майстерність педагогів дошкільних навчальних закладів у виразному читанні, у цьому числі журналу розпочато систему тренінгів «Формування навичок виразного читання різножанрових дитячих творів», зокрема подано перший тренінг із розробленої системи на тему «Техніка мовлення. Робота над мовним диханням». У лютневому числі журналу також ознайомлюємо педагогів із технологією психолого-педагогічного проектування на основі тематичного циклу «Нові пригоди Лунтика».

Проектна технологія стає нині все популярнішою в дошкільних навчальних закладах. План поетапної реалізації літературного проекту «Сходинками творчості Василя Сухомлинського» — у статті «Літературний проект — інструмент формування моральних чеснот у дошкільників».

Залучення дітей до колекціонування сприяє розширенню їхнього кругозору, поглибленню знань, формуванню інтересу до пошуково-дослідницької діяльності. Про особливості створення тематичних колекцій, зокрема їх збирання та оформлення,  — у статті «Ознайомлення дошкільників з народними святами й традиціями засобами колекціонування».

У лютневому числі для вас також:

  • рекомендації щодо відзначення з дітьми Міжнародного дня Землі;
  • конспект тематичного заняття для дітей старшого дошкільного віку «Космічна подорож»;
  • сценарій свята сміху «Як Смішарик і Жартунька смішинок визволяли»;
  • положення про конкурс «Музейна педагогіка в дошкільному закладі» та правила оформлення конкурсної роботи.

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Нетрадиційні техніки малювання для дошкільників

Нетрадиційні техніки малювання в дитячому садку для дошкільників: презентація, зразки, алгоритми. Які образотворчі техніки посильні для дітей у молодшій, середній та старшій групах
31831

Іграшки з паперу власноруч

Долучіть дошкільників до художньо-продуктивної діяльності зі створення іграшок з паперу, картону, ниток. Зробіть із картону та ниток таксу або сконструюйте з паперу лева. Підкажіть дітям, що персонажів для театру також можна виготовити з паперу, наприклад, свинку — для настільного театру, а цілу сімейку котів — для вистави пальчикового театру
13650

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді