МОН оновило типову освітню програму для старшої школи: що змінюється з 2025 року

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН внесло зміни до типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти III ступеня. Відповідний наказ №890 підписано 20 червня 2025 року

МОН оновило типову освітню програму для старшої школи: що змінюється з 2025 року

Міністерство освіти і науки України затвердило наказ № 890 від 20 червня 2025 року, яким внесло зміни до типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти III ступеня (старша школа). Йдеться про оновлення документу, затвердженого наказом МОН від 20 квітня 2018 року № 408.

Посадова інструкція заступника директора: ПРИКЛАД 📌

Основні зміни, передбачені новим наказом:

МОН оновило типову освітню програму для старшої школи: що змінюється з 2025 рокуОновлено перелік базових і профільних предметів, які вивчають учні в 10–11 класах. Зокрема:

  • У переліку базових предметів для обох класів залишаються обов’язковими: українська мова, українська література, іноземна мова, математика, історія України, фізика, хімія, біологія, географія, фізична культура, захист України. 

  • У профільних класах учні можуть додатково вивчати курси на поглибленому рівні або спецкурси з урахуванням профілю навчання.

МОН оновило типову освітню програму для старшої школи: що змінюється з 2025 рокуКонкретизовано тижневе навчальне навантаження

  • Для базових предметів у 10 класі передбачено 27–29 годин на тиждень, у 11 класі — 26–28 годин.

  • Загальний обсяг навчального навантаження протягом двох років становить 2660 годин для 10–11 класів, або 1330 годин щороку (за 35 тижнів навчання на рік).

МОН оновило типову освітню програму для старшої школи: що змінюється з 2025 рокуОновлено варіанти навчального плану

  • Враховано можливість варіативного компоненту (до 8,5 год на тиждень), що дозволяє школам самостійно визначати акценти в навчанні (наприклад, додаткові іноземні мови, курси за вибором, факультативи).

  • Збережено обов’язковість вивчення таких предметів, як «Громадянська освіта», «Фінансова грамотність» тощо.

МОН оновило типову освітню програму для старшої школи: що змінюється з 2025 рокуОновлено перелік навчальних програм, за якими можуть працювати школи

  • Додано оновлені програми з предметів усіх освітніх галузей — мови і літератури, математики, природничих наук, технологій, мистецтва, громадянської та історичної освіти, фізичної культури тощо.

  • У додатку вказано рівень кожної програми (стандарт чи профільний) і посилання на накази, якими ці програми затверджено.

МОН оновило типову освітню програму для старшої школи: що змінюється з 2025 рокуРозширено можливості для профілізації

  • Школи можуть запроваджувати спеціальні курси, що доповнюють або поглиблюють профільні предмети (наприклад, «Фізика з астрономією», «Інтегрований курс з інформатики й технологій», «Логіка», «Право»).

  • Програми спецкурсів дозволяють враховувати потреби здобувачів освіти, кадрові можливості закладу та регіональні особливості.

МОН оновило типову освітню програму для старшої школи: що змінюється з 2025 рокуЗаклади освіти отримують більше автономії

  • Школи можуть змінювати розподіл годин на предмети залежно від освітніх потреб, матеріальної бази та кількості учнів.

  • Освітній процес заклади освіти можуть організовувати в різних формах — класно-урочній, проєктній, змішаній, дистанційній тощо.

Освітню програму закладу загальної середньої освіти, сформовану на основі Типової освітньої програми, схвалює педагогічна рада та затверджує керівник закладу освіти. Окрім обов’язкових  освітніх компонентів для вільного вибору учнів, за рішенням закладу вона можу містити інші компоненти, зокрема корекційно-розвитковий складник для осіб з особливими освітніми потребами.

📝 Контроль за виконанням наказу покладено на заступницю міністра освіти і науки України Надію Кузьмічову.

🔔 Цей наказ чинний з моменту офіційного оприлюднення.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Новий вимір професії вчителя: які компетентності є ключовими сьогодні

Визначаємо три основні групи компетентностей, які визначають ефективність педагога. Диференціюємо поняття «компетентність» і «компетенція». З'ясовуємо, які вміння для реалізації компетентностей важливі
57718

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17547

Визначаємо відповідність педагогічного працівника кваліфікаційній категорії

Кваліфікаційні категорії педагогічним працівникам закладів освіти присвоюють чи підтверджують лише за результатами атестації. При цьому враховують, зокрема, вимоги, які встановлені до рівня професійної кваліфікації та стажу працівників. Розглянемо, які саме
46096

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді