12 годин автономної роботи: як в Україні готують освітні заклади до можливих відключень електроенергії
Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму
Попри завершення навчального року, в Україні активно готуються до нового — з урахуванням загроз, повʼязаних з енергетичною безпекою. Проєкти, спрямовані на забезпечення безперебійної роботи закладів освіти в умовах тривалих відключень світла, представив заступник керівника Офісу Президента Віктор Микита у своєму телеграм-каналі.
Підготовка до зими: скачати ЧЕКЛІСТ 🖨
Під час наради з очільниками обласних військових адміністрацій обговорювався план дій на випадок нових атак на енергосистему країни. Одним із ключових напрямів стало створення енергонезалежних освітніх закладів, здатних автономно працювати до 12 годин навіть у разі повного знеструмлення.
Що передбачає проєкт:
- Використання сонячної генерації та акумуляторів для забезпечення електроенергією;
- Створення безпечних осередків на базі опорних шкіл із бомбосховищами та альтернативним опаленням;
- Функціонування шкіл як центрів підтримки дітей у позанавчальний час: спорт, перегляд фільмів, лекції, розвивальні ігри — навіть у вечірні години.

За експертної підтримки Державної служби якості освіти України. Усвідомите траєкторію розвитку школи, опрацюєте алгоритм, методи і напрями самооцінювання
Проєкт реалізується поетапно:
- Перший етап — визначення найбільших опорних шкіл із бомбосховищами та наявними або запланованими твердопаливними котлами.
- Другий етап — охоплення всіх інших опорних закладів освіти.
Також передбачено три черги впровадження:
- Заміна освітлення на енергоощадне;
- Встановлення сонячних панелей, інверторів та акумуляторів;
- Оснащення шкіл обладнанням для роботи з дітьми у вільний час.
Окремо планується розробка програм зайнятості дітей у вечірній час, адаптованих до віку та потреб кожної громади.
«Такі школи вже працюють в окремих регіонах та довели свою ефективність», — підкреслив Віктор Микита.
Керівники ОВА вже отримали доручення розпочати розрахунки, проєктування та впровадження ініціативи разом з громадами. Завдання — встигнути до початку осінньо-зимового періоду, щоб забезпечити стабільну та безпечну роботу системи освіти навіть в умовах енергодефіциту.