5 головних інсайтів з вебінару про оцінювання в НУШ: практичні поради для педагогів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Як організувати ефективне оцінювання, що сприяє розвитку учня, а не просто перевіряє знання? На це запитання відповідали учасники вебінару «Ключові аспекти оцінювання в НУШ»

Ключові аспекти оцінювання в НУШ: головне з вебінару для педагогів

Як організувати ефективне оцінювання, що сприяє розвитку учня, а не просто перевіряє знання? На це запитання відповідали лектори вебінару «Ключові аспекти оцінювання в НУШ» — консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників м. Києва Олеся Люлька, Галина Боднарчук та Наталія Нестерчук. 

📲 Педрада. Новини. Телеграм

Під час заходу експертки з різних освітніх галузей розповіли:

  • як оцінювання трансформується у Новій українській школі
  • що таке групи результатів
  • як планувати уроки з урахуванням формувального оцінювання
  • як організувати ефективний зворотний зв’язок.

Оцінювання як підтримка

Головна мета оцінювання в НУШ — підтримка та розвиток, а не контроль чи покарання. Формувальне оцінювання дозволяє не лише фіксувати навчальний поступ учня, а й коригувати освітній процес.

«Коли дитина розуміє, на якому етапі вона зараз, що вже вміє і куди варто рухатися далі — це справжня мотивація до навчання», — підкреслила модераторка вебінару Галина Боднарчук.

Планування з фокусом на результат

Педагогам радять створювати комплексні документи для планування навчального процесу: аналізувати модельні програми, формулювати очікувані результати та прописувати критерії оцінювання. Зокрема, у галузі громадянської та історичної освіти орієнтуються на три групи результатів:

  • орієнтування в просторі та часі;
  • робота з джерелами;
  • співпраця та власна позиція.

Таке структурування дозволяє гнучко та системно планувати як навчання, так і оцінювання.

Інструменти формувального оцінювання

Вчителі активно використовують різноманітні техніки оцінювання:

  • «Дерево передбачень» — щоб виявити очікування учнів на початку уроку.
  • «Кошик ідей» — щоб зібрати пропозиції та сформувати критерії оцінювання разом з учнями.
  • «Бортовий журнал» — щоб фіксувати нові знання і рефлексії.
  • Метод 6В — шість запитань для глибшого розуміння теми.
  • «Окуляри цікавості» — техніка роботи з текстами для розвитку критичного мислення.

Також доцільно затсосовувати й цифрові інструменти: Google-форми, Padlet, Mentimeter, MozaWeb та інші платформи, що дають змогу швидко отримати зворотний зв’язок.

Галузеві особливості

Експертки окремо зупинилися на специфіці оцінювання у різних освітніх галузях:

  • Математична освіта: акцент на рівневому самооцінюванні, чеклістах та аркушах рефлексії.
  • Природнича галузь: оцінювання вмінь досліджувати, працювати з інформацією, застосовувати знання у практичних ситуаціях. Рекомендується використовувати портфоліо учня, практичні роботи, есе, проєкти.

Заповнення класного журналу

Міністерство освіти запропонувало кілька версій як заповнювати класний журнал. Наприклад:

Заповнення класного журналу | оцінювання

Висновки

У НУШ оцінювання є інструментом розвитку, партнерства і відповідальності. Зворотний зв’язок, гнучкі підходи та врахування освітніх потреб кожної дитини — ключові елементи сучасного підходу до оцінювання.

Переглянути відеозапис вебінару можна в журналі Заступник директора школи

Ключові аспекти оцінювання в НУШ: головне з вебінару для педагогівУвага! Доступ до записів вебінарів мають лише передплатники журналів Експертус Освіта. 

У квітні ми провели вебінари за темами:

Як закінчити 2024/2025 навчальний рік: акценти для директора школи

Випускне свято: калейдоскоп ідей, знахідок, підказок

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Академічна недоброчесність у школі: приклади та відповідальність

У Законі про освіту є інструмент боротьби з порушенням академічної доброчесності — стаття 42. Які є види, випадки та відповідальність за порушення академічної доброчесності — читайте у матеріалі.
28706

Визначаємо строки зберігання документів у закладі освіти

Документи з моменту створення чи надходження і до передавання на зберігання в архів закладу освіти зберігають за місцем формування справ у службі діловодства чи інших структурних підрозділах відповідно до номенклатури справ
239957

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді