Персональна відповідальність керівників: як правильно забезпечити заклад освіти засобами індивідуального захисту?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Протигази для закладів освіти: важливість та вимоги законодавства

Протигази в школах

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: листопад 2025
   Скачати  

             

У складний для України час питання цивільного захисту набувають особливої ваги. Одним із ключових елементів готовності до надзвичайних ситуацій є забезпечення працівників закладів освіти засобами індивідуального захисту органів дихання (ЗІЗОД), зокрема — фільтрувальними протигазами.

Посадова інструкція вчителя: оновлена

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №1200 від 19 серпня 2002 року, працівники невоєнізованих формувань цивільного захисту повинні бути забезпечені необхідними засобами захисту. За виконання цих вимог персональну відповідальність несуть керівники закладів освіти.

Протигази відіграють критично важливу роль у захисті органів дихання, очей та обличчя від небезпечних хімічних речовин, радіоактивного пилу чи біологічних агентів, які можуть потрапити в повітря під час надзвичайних ситуацій.

При виборі протигазів важливо враховувати:

  • правильний розмір маски для надійного прилягання до обличчя;
  • відповідний тип фільтра залежно від можливих загроз у регіоні;
  • наявність сертифікації відповідно до державних стандартів;
  • дотримання терміну придатності засобів захисту.

Керівники закладів освіти повинні не лише забезпечити працівників якісними протигазами, але й організувати їх облік, належне зберігання, регулярне обслуговування, проведення навчань з їх використання та своєчасну заміну фільтрів.

Порушення цих вимог може спричинити адміністративну або кримінальну відповідальність.

Джерело: Освіта.юа

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54029

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
471

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110731

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11697

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді