Тему весни ми недаремно розглядаємо в найдивовижнішу пору пробудження природи — на початку весни. Коли, як не тепер, спостерігаючи, як усе навколо оживає і змінюється, можна переконуватися в тому, що наш — дивовижно красивий?!
У статті «Світ сповнений краси! Дозвольте увійти?» визначено основні змістові напрями теми та охарактеризовано особливості ознайомлення дошкільників із кожним із них.
До теми «Краса навкруги» подано комплекс матеріалів для педагогів, як-от: ідея, лексичне поле, очікувані результати опрацювання теми, її змістове наповнення у вигляді інтелектуальної карти, тематика інтегрованих занять на два тижні та плани-конспекти інтегрованих занять. А на картках картотеки описано відповідні дидактичні матеріали для роботи з дошкільниками.
Кольорові сторінки цього числа містять асоціативні карти «Бажання та мрії» і «Весна-красна», майстер-класи — «Весняні композиції із квітів крокусу: дизайн-діяльність» та «Писанкова Україна», а також ілюстрацію до казки Бориса Заходера «Сіра Зіронька».
Аби навчати дошкільників бачити красу у всіх її проявах, пропонуємо розробки двох літературних проектів. У статті «Як розгледіти красу душі: літературний проект «Сіра Зіронька» подано методичні рекомендації щодо опрацювання з дошкільниками казки Бориса Заходера «Сіра Зіронька», а також змістове наповнення літературного проекту за цим твором у вигляді інтелектуальної карти та дидактичні матеріали на картках картотеки.
У межах літературного проекту «Краса — поруч» слід допомогти дошкільниками осмислити красу природи та красу людини засобами художнього слова. У однойменній статті визначено літературні твори, що лежать в основі проекту, подано план-схему його змістового наповнення на тиждень, планування освітньої роботи та деякі дидактичні матеріали.
Під час проживання теми важливо акцентувати увагу на почуттях, що наповнюють ті чи ті види дитячої діяльності, та на ставленні дітей до всього красивого. Тож у статті «Краса — це дзеркало, у якому ти бачиш сам себе, або Формування у дошкільників ціннісного ставлення до прекрасного» описано механізм естетичного та соціально-духовного розвитку дитини, зокрема описано методи формування ціннісних орієнтацій.
Докладніше про все це — у березневому числі журналу «Методична скарбничка вихователя».