Реформа навчання з інформатики: які навички отримають учні за новою програмою
У межах освітньої політики «Освіта для життя», яка поглиблює реформу НУШ, Міністерство освіти і науки України розпочинає аналіз і оновлення змісту інформатичної галузі. З огляду на динамічний розвиток штучного інтелекту, кібербезпеки та цифрових технологій, настав час переосмислити роль інформатики в навчальному процесі.
Новий фокус — формування в учнів і учениць навичок відповідального користування цифровими інструментами, розвиток критичного мислення та підвищення рівня цифрової грамотності в суспільстві.
12 квітня 2025 року МОН у партнерстві з Малою академією наук України та Київським національним університетом імені Тараса Шевченка організовує відкриту дискусію щодо трансформації інформатичної освіти.
До участі у професійному діалозі запрошуються:
- вчителі та вчительки інформатики й інтегрованих дисциплін;
- представники IT-бізнесу та стартап-спільноти;
- експерти з інформаційної безпеки;
- розробники освітніх технологічних рішень;
- усі, хто зацікавлений у розвитку сучасної інформатичної освіти.
Щоб долучитися до заходу потрібно пройти реєстрацію за відповідним посиланням. Кількість місць для офлайн-присутності обмежена, проте всі зареєстровані учасники зможуть доєднатися до обговорення в онлайн-форматі.
Оновлена концепція інформатичної галузі, як і концепції інших освітніх напрямів, буде представлена громадськості весною 2025 року. Реалізація оновленого змісту почнеться восени 2025 року у 5 класах — одночасно з реформами в мистецькій, технологічній та природничій сферах. У межах змін також планується осучаснення матеріально-технічної бази шкіл: обладнання новітніх лабораторій, майстерень і студій.