МОН затвердило перелік спеціальних підручників для дітей з особливими потребами на 2025 рік

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Лист МОН про перелік назв навчальних посібників для осіб з особливими освітніми потребами

Освітні матеріали для учнів з ООП

Міністерство освіти і науки України опублікувало перелік навчальних посібників, якими повинні будуть забезпечені у 2025 році учні із особливими освітніми потребами. Відповідне рішення ухвалене згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 41, що регламентує порядок забезпечення підручниками та посібниками здобувачів освіти та педагогічних працівників.

Новий проєкт для підтримки дітей з ООП в Україні

Які навчальні предмети охоплено?

Перелік включає широкий спектр дисциплін, зокрема:

🔹 Для учнів із сенсорними порушеннями (сліпих дітей) — друк рельєфно-крапковим шрифтом Брайля. Предмети:

  • Інформатика
  • Мистецтво

🔹 Для учнів з особливими освітніми потребами — загальний список посібників для конкурсного відбору:

  • Українська мова та література
  • Англійська мова
  • Математика
  • Географія
  • Історія України та громадянська освіта
  • Фізика і хімія в побуті
  • Здоров’я, безпека та добробут
  • Я досліджую світ


🔹 Для дітей з порушеннями слуху:

  • Українська жестова мова
  • Розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови

Відповідні посібники допоможуть створити інклюзивне освітнє середовище та надати якісні знання всім дітям, незалежно від їхніх індивідуальних потреб.

Конкурсний відбір навчальних посібників відбудеться найближчим часом. Детальнішу інформацію опублікують на сайті Міністерства освіти і науки України.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282562

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
127

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110497

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді