МОН представило ключові досягнення за місяць: безпека в закладах, реформа старшої школи та навчання за кордоном
Міністерство освіти і науки України оприлюднило другий випуск щомісячного дайджесту щодо розвитку середньої освіти. У ньому висвітлені ключові проєкти, результати роботи за лютий та плани на березень 2025 року.
Безпека життєдіяльності під час канікул
🔹 Програма «Школа офлайн» та безпека навчальних закладів
Насамперед у МОН продовжують реалізацію комплексної політики «Школа офлайн», метою якої є забезпечення доступу до якісної та безпечної очної освіти. На державну субвенцію для облаштування укриттів подано 259 проєктів, з яких вже затверджено понад 108 у громадах з високим рівнем безпекових ризиків. Найближчим часом буде розглянуто заявки громад із нижчим рівнем загрози.
Окрім того, уряд виділив фінансування на добудову 27 укриттів, що були закладені у 2024 році й нині готові щонайменше на 40%. У березні заплановано другий етап розподілу коштів.
Перші підземні школи-укриття вже почали працювати в Запорізькій області. Наразі функціонують п’ять таких закладів, а до кінця березня очікується відкриття ще чотирьох — у Запорізькій, Сумській та Чернігівській областях.
Також у лютому уряд виділив 227,5 млн грн на протипожежний захист шкіл. Фінансування отримають 455 закладів, серед яких 17 військових ліцеїв.
Щодо освіти українських дітей за кордоном, то в лютому заступниця міністра освіти і науки Надія Кузьмичова представила стратегію підтримки таких дітей під час візиту до Парижа.
Серед ключових ініціатив:
- ухвалення змін до законодавства для визнання оцінок, здобутих за кордоном;
- запуск громадського обговорення постанови щодо визнання результатів навчання на платформі «Є-Демократія».
🔹 Реформа старшої школи та оновлення підручників
Зокрема триває підготовка до реформи старшої школи: з 1 вересня 2025 року розпочнуть пілотні запуски у 30 ліцеях-амбасадорах. МОН також розробляє нову освітню програму для профільної середньої освіти.
26 лютого відбулася презентація оновленого підходу до створення підручників, що передбачає розробку електронних додатків, зокрема для дітей з особливими освітніми потребами.