Зміни в шкільній освіті у 2025 році: пресбрифінг МОН
Як реагує освіта на сучасні виклики життя? МОН презентувало комплексну політику «Освіта для життя», що є частиною реформи НУШ і спрямована на її повноцінну і якісну реалізацію.
Результати цієї роботи вже у 2025 році дадуть учителям зрозумілі інструменти для підготовки захопливих практичних уроків та вплинуть на:
- те, що вивчають школярі
- якими підручниками користуються учні
- як відбувається взаємодія між учителями й учнями в класі
- що входить до професійного розвитку вчителів
- у яких класах, майстернях чи лабораторіях проходить навчання дітей.
Посадова інструкція вчителя: оновлена
Пілотування напрацювань відбудеться у вересні 2025 року для трьох освітніх галузей:
- мистецька
- природнича
- технологічна
«Освіта для життя»: зміст і терміни пілотування
Комплексний підхід: у чому суть
Реалізація політики «Освіта для життя» передбачає комплексний підхід — розроблення концепцій для всіх освітніх галузей стануть дорожніми картами змін. Вони визначатимуть, які як оцінювати успіхи учнів, а також яким має бути.
Мають бути розроблені два типи концепцій:
- Концепції освітніх галузей. Освітня галузь об'єднує споріднені предмети й курси. Наприклад, до природничої освітньої галузі належать фізика, хімія, біологія, частково географія, екологія та астрономія як окремі предмети або інтегровані природничі курси. Концепції кожної галузі визначатимуть:
- зміст і методику навчання,
- взаємозвʼязки між предметами та курсами всередині галузі,
- компетентності, які формує кожна галузь,
- сучасний освітній простір.
- Міжгалузеві концепції — щоб реалізувати міжгалузеву взаємодію математичної, природничої, мистецької, філологічної галузей.
Концептуальні засади освітніх галузей:
- дослідження викликів та особливостей освітніх галузей;
- мета галузі на кожному освітньому циклі;
- освітній поступ учнівства з 1 по 12 клас;
- ефективні приклади концептуальних кейсів в інших країнах;
- моделі сучасних кабінетів, лабораторій, майстерень та студій;
- рекомендації авторам підручників щодо покращення якості матеріалів, щоб підручники та інші навчальні матеріали відповідали стандартам освіти та сучасним підходам до навчання.
22 лютого 2025 року МОН розпочинає відкритий діалог про те, як оновити викладання предметів та курсів. Під час фахових зустрічей освітяни працюватимуть над створенням нових концепцій кожної освітньої галузі. МОН запрошує освітян долучитися до обговорення. Зареєструватися для участі можна за покликанням.