Зміни в шкільній освіті у 2025 році: пресбрифінг МОН

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
17.02.2025 за участю міністра освіти і науки України Оксена Лісового відбувся пресбрифінг із презентацією комплексної політики «Освіта для життя»

Зміни в шкільній освіті у 2025 році: пресбрифінг МОН

Як реагує освіта на сучасні виклики життя? МОН презентувало комплексну політику «Освіта для життя», що є частиною реформи НУШ і спрямована на її повноцінну і якісну реалізацію.

Результати цієї роботи вже у 2025 році дадуть учителям зрозумілі інструменти для підготовки захопливих практичних уроків та вплинуть на:

  • те, що вивчають школярі
  • якими підручниками користуються учні
  • як відбувається взаємодія між учителями й учнями в класі
  • що входить до професійного розвитку вчителів
  • у яких класах, майстернях чи лабораторіях проходить навчання дітей.

Посадова інструкція вчителя: оновлена

Пілотування напрацювань відбудеться у вересні 2025 року для трьох освітніх галузей:

  • мистецька
  • природнича
  • технологічна

«Освіта для життя»: зміст і терміни пілотування

Комплексний підхід: у чому суть

Реалізація політики «Освіта для життя» передбачає комплексний підхід — розроблення концепцій для всіх освітніх галузей стануть дорожніми картами змін. Вони визначатимуть, які як оцінювати успіхи учнів, а також яким має бути.

Мають бути розроблені два типи концепцій:

  1. Концепції освітніх галузей. Освітня галузь об'єднує споріднені предмети й курси. Наприклад, до природничої освітньої галузі належать фізика, хімія, біологія, частково географія, екологія та астрономія як окремі предмети або інтегровані природничі курси. Концепції кожної галузі визначатимуть:
  • зміст і методику навчання,
  • взаємозвʼязки між предметами та курсами всередині галузі,
  • компетентності, які формує кожна галузь,
  • сучасний освітній простір.
  1. Міжгалузеві концепції — щоб реалізувати міжгалузеву взаємодію математичної, природничої, мистецької, філологічної галузей.

Концептуальні засади освітніх галузей:

  • дослідження викликів та особливостей освітніх галузей;
  • мета галузі на кожному освітньому циклі;
  • освітній поступ учнівства з 1 по 12 клас;
  • ефективні приклади концептуальних кейсів в інших країнах;
  • моделі сучасних кабінетів, лабораторій, майстерень та студій;
  • рекомендації авторам підручників щодо покращення якості матеріалів, щоб підручники та інші навчальні матеріали відповідали стандартам освіти та сучасним підходам до навчання.

22 лютого 2025 року МОН розпочинає відкритий діалог про те, як оновити викладання предметів та курсів. Під час фахових зустрічей освітяни працюватимуть над створенням нових концепцій кожної освітньої галузі. МОН запрошує освітян  долучитися до обговорення. Зареєструватися для участі можна за покликанням.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282537

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
111

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110480

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді