Зміни в шкільній освіті у 2025 році: пресбрифінг МОН

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
17.02.2025 за участю міністра освіти і науки України Оксена Лісового відбувся пресбрифінг із презентацією комплексної політики «Освіта для життя»

Зміни в шкільній освіті у 2025 році: пресбрифінг МОН

Як реагує освіта на сучасні виклики життя? МОН презентувало комплексну політику «Освіта для життя», що є частиною реформи НУШ і спрямована на її повноцінну і якісну реалізацію.

Результати цієї роботи вже у 2025 році дадуть учителям зрозумілі інструменти для підготовки захопливих практичних уроків та вплинуть на:

  • те, що вивчають школярі
  • якими підручниками користуються учні
  • як відбувається взаємодія між учителями й учнями в класі
  • що входить до професійного розвитку вчителів
  • у яких класах, майстернях чи лабораторіях проходить навчання дітей.

Посадова інструкція вчителя: оновлена

Пілотування напрацювань відбудеться у вересні 2025 року для трьох освітніх галузей:

  • мистецька
  • природнича
  • технологічна

«Освіта для життя»: зміст і терміни пілотування

Комплексний підхід: у чому суть

Реалізація політики «Освіта для життя» передбачає комплексний підхід — розроблення концепцій для всіх освітніх галузей стануть дорожніми картами змін. Вони визначатимуть, які як оцінювати успіхи учнів, а також яким має бути.

Мають бути розроблені два типи концепцій:

  1. Концепції освітніх галузей. Освітня галузь об'єднує споріднені предмети й курси. Наприклад, до природничої освітньої галузі належать фізика, хімія, біологія, частково географія, екологія та астрономія як окремі предмети або інтегровані природничі курси. Концепції кожної галузі визначатимуть:
  • зміст і методику навчання,
  • взаємозвʼязки між предметами та курсами всередині галузі,
  • компетентності, які формує кожна галузь,
  • сучасний освітній простір.
  1. Міжгалузеві концепції — щоб реалізувати міжгалузеву взаємодію математичної, природничої, мистецької, філологічної галузей.

Концептуальні засади освітніх галузей:

  • дослідження викликів та особливостей освітніх галузей;
  • мета галузі на кожному освітньому циклі;
  • освітній поступ учнівства з 1 по 12 клас;
  • ефективні приклади концептуальних кейсів в інших країнах;
  • моделі сучасних кабінетів, лабораторій, майстерень та студій;
  • рекомендації авторам підручників щодо покращення якості матеріалів, щоб підручники та інші навчальні матеріали відповідали стандартам освіти та сучасним підходам до навчання.

22 лютого 2025 року МОН розпочинає відкритий діалог про те, як оновити викладання предметів та курсів. Під час фахових зустрічей освітяни працюватимуть над створенням нових концепцій кожної освітньої галузі. МОН запрошує освітян  долучитися до обговорення. Зареєструватися для участі можна за покликанням.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Комплексне оцінювання розвитку дитини в інклюзивно-ресурсному центрі

Комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини є одним із механізмів забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на належну освіту. Розглянемо порядок його проведення та документальний супровід
56590

Інтерактивні методи навчання для усіх: від дошкільників до педагогів

Чому інтерактивні методи навчання найефективніші та як їх використовувати в роботі з дошкільниками, учнями й педагогами. Принципи, завдання, класифікації, приклади інтерактивних методів навчання
219567

Як вихователю обрати педагогічне кредо

Педагогічне кредо – це ваш професійний дороговказ. Воно формує підхід до роботи, впливає на взаємодію з дітьми та батьками. Але як серед сотень цитат і філософських думок знайти те, що справді відображає вашу місію?
32817

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді