МОН пропонує нову модель мережевої дошкільної освіти: розпочато громадське обговорення

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН пропонує для громадського обговорення проєкт Положення про мережеву форму здобуття дошкільної освіти

Мережа дошкільних закладів освіти

Міністерство освіти і науки України ініціює громадське обговорення проєкту Положення про мережеву форму здобуття дошкільної освіти. Документ розроблено відповідно до доручення Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля від 22 липня 2024 року № 21725/1/1-24 та спрямований на створення необхідної нормативно-правової бази для реалізації Закону України «Про дошкільну освіту» (№ 3788-ІX від 6 червня 2024 року).

Закон про дошкільну освіту: зміни в локальних документах

Що таке мережева форма здобуття дошкільної освіти

Мережева форма — це форма здобуття дітьми дошкільної освіти через співпрацю закладу дошкільної освіти з іншими суб’єктами освітньої діяльності. Ця взаємодія відбувається на договірних засадах та передбачає залучення додаткових ресурсів, зокрема, інфраструктури та спеціалістів для всебічної підтримки і розвитку і виховання дітей

Мета упровадження мережевої форми:

  • створити умови для всебічного розвитку дитини через доступ до різноманітних освітніх можливостей;
  • розширити можливості для реалізації індивідуальних потреб, інтересів, здібностей та обдарувань дітей шляхом залучення додаткових ресурсів. Додаткові ресурси — це кадрові, матеріально-технічні, навчально-методичні, інформаційні ресурси інших суб’єктів освітньої діяльності.

Заклад дошкільної освіти:

Працює за обраними освітньою (освітніми), парціальною (парціальними) програмами з урахуванням вимог державного стандарту дошкільної освіти.

Забезпечує роботу закладу відповідно до вимог санітарного законодавства.

Які документи потрібно укласти

Для забезпечення організації здобуття дошкільної освіти за мережевою формою між закладом дошкільної освіти, до якого зараховані вихованці (базовий заклад дошкільної освіти), та іншими суб’єктами освітньої діяльності (партнерами) укладається договір, у якому зазначаються:

  • результати навчання вихованців, на досягнення яких буде спрямована організація освітнього процесу партнером; 
  • порядок їх взаємодії при організації мережевої форми здобуття дошкільної освіти.

Базовий заклад дошкільної освіти та партнери можуть спільно:

  • розробляти та затверджувати освітні програми, де кожен партнер надає перелік і опис результатів навчання, яких досягають вихованці у процесі мережевої форми здобуття дошкільної освіти;
  • визначати ресурсне забезпечення, необхідне для здобуття дошкільної освіти за мережевою формою; 
  • формувати порядок взаємодії учасників освітнього процесу при організації мережевої форми здобуття дошкільної освіти.

Мережева форма здобуття дошкільної освіти для дітей з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до законодавства та з урахуванням індивідуальної програми розвитку вихованця.

МОН пропонує нову модель мережевої дошкільної освіти: розпочато громадське обговоренняДолучайтеся до обговорення проєкту:

Пропозиції та зауваження щодо проєкту приймаються до 28 лютого 2025 року на електронну адресу [email protected] за такою формою:

Редакція проєктуЗапропонована редакціяПримітка (пояснення)
---

Із запитаннями можна звертатися до Інни Нащубської. 

Підсумковий звіт із результатами обговорення буде оприлюднено на офіційному вебсайті МОН не пізніше ніж через два тижні після ухвалення відповідних рішень.

Більше про інші громадські обговорення МОН:

За матеріалами МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Атестаційний лист: як оформити

Перед керівником закладу освіти постає питання оформлення документації з атестації. А педагогу, що атестується, цікаво, за якими критеріями буде оцінюватися робота. Допоможемо розібратися з питанням Атестаційного листа.
40921

Що таке педагогічна діагностика та які критерії оцінювання досягнень дітей важливі

Нетиповий погляд на діагностику знань дітей дошкільного віку. Міркування про те, які критерії оцінювання знань дітей важливі, як часто і навіщо оцінювати дітей у дошкільному закладі. Перегляньте унікальні відеозаписи, щоб поміркувати разом із колегами, надихнутися новими ідеями та не потонути в тотальному оцінюванні дітей.
33396

БКДО: Державний стандарт дошкільної освіти

Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) затверджено 12 січня 2021 року наказом МОН №33. БКДО визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку. А також умови, за яких ці результати можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти.
97276

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді