МОН пропонує нову модель мережевої дошкільної освіти: розпочато громадське обговорення
Міністерство освіти і науки України ініціює громадське обговорення проєкту Положення про мережеву форму здобуття дошкільної освіти. Документ розроблено відповідно до доручення Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля від 22 липня 2024 року № 21725/1/1-24 та спрямований на створення необхідної нормативно-правової бази для реалізації Закону України «Про дошкільну освіту» (№ 3788-ІX від 6 червня 2024 року).
Закон про освіту: зміни в локальних документах
Що таке мережева форма здобуття дошкільної освіти
Мережева форма — це форма здобуття дітьми дошкільної освіти через співпрацю закладу дошкільної освіти з іншими суб’єктами освітньої діяльності. Ця взаємодія відбувається на договірних засадах та передбачає залучення додаткових ресурсів, зокрема, інфраструктури та спеціалістів для всебічної підтримки і розвитку і виховання дітей
Мета упровадження мережевої форми:
- створити умови для всебічного розвитку дитини через доступ до різноманітних освітніх можливостей;
- розширити можливості для реалізації індивідуальних потреб, інтересів, здібностей та обдарувань дітей шляхом залучення додаткових ресурсів. Додаткові ресурси — це кадрові, матеріально-технічні, навчально-методичні, інформаційні ресурси інших суб’єктів освітньої діяльності.
Заклад дошкільної освіти:
Працює за обраними освітньою (освітніми), парціальною (парціальними) програмами з урахуванням вимог державного стандарту дошкільної освіти.
Забезпечує роботу закладу відповідно до вимог санітарного законодавства.
Які документи потрібно укласти
Для забезпечення організації здобуття дошкільної освіти за мережевою формою між закладом дошкільної освіти, до якого зараховані вихованці (базовий заклад дошкільної освіти), та іншими суб’єктами освітньої діяльності (партнерами) укладається договір, у якому зазначаються:
- результати навчання вихованців, на досягнення яких буде спрямована організація освітнього процесу партнером;
- порядок їх взаємодії при організації мережевої форми здобуття дошкільної освіти.
Базовий заклад дошкільної освіти та партнери можуть спільно:
- розробляти та затверджувати освітні програми, де кожен партнер надає перелік і опис результатів навчання, яких досягають вихованці у процесі мережевої форми здобуття дошкільної освіти;
- визначати ресурсне забезпечення, необхідне для здобуття дошкільної освіти за мережевою формою;
- формувати порядок взаємодії учасників освітнього процесу при організації мережевої форми здобуття дошкільної освіти.
Мережева форма здобуття дошкільної освіти для дітей з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до законодавства та з урахуванням індивідуальної програми розвитку вихованця.
Долучайтеся до обговорення проєкту:
Пропозиції та зауваження щодо проєкту приймаються до 28 лютого 2025 року на електронну адресу [email protected] за такою формою:
Редакція проєкту | Запропонована редакція | Примітка (пояснення) |
- | - | - |
Із запитаннями можна звертатися до Інни Нащубської.
Підсумковий звіт із результатами обговорення буде оприлюднено на офіційному вебсайті МОН не пізніше ніж через два тижні після ухвалення відповідних рішень.
Більше про інші громадські обговорення МОН:
- У МОН хочуть оновити правила очної дошкільної освіти
- Дошкільна освіта вдома: громадське обговорення проєкту
- Громадське обговорення щодо дистанційного навчання в закладах дошкілля
- Міні-садок: МОН пропонує для громадського обговорення проєкт Положення
- Сімейний (родинний) садок: хто і як зможе організовувати
За матеріалами МОН