МОН розпочало оновлення стандарту початкової освіти: ключові зміни та етапи впровадження

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН розпочинає оновлення Державного стандарту початкової освіти: що зміниться в навчанні наймолодших школярів

Оновлення Держстандарту початкової освіти

Про новий профстандарт для вчителя

Міністерство освіти і науки України розпочало роботу над оновленням Державного стандарту початкової освіти. Протягом лютого-березня експертна група аналізуватиме досвід застосування чинного стандарту, що діє вже сім років, та запропонує шляхи вдосконалення щодо підвищення якості навчального процесу.

За словами заступниці міністра освіти і науки Надії Кузьмичової, за роки впровадження стандарту накопичився цінний досвід, який допоможе зробити навчання ефективнішим. Саме тому особливу увагу буде приділено адаптації до сучасних викликів, зокрема організації освіти в умовах війни та дистанційного навчання.

До роботи над змінами залучені провідні фахівці та освітяни-практики. Однією з ключових учасниць команди стала Леся Павлюк, вчителька початкових класів з Івано-Франківська, яка потрапила до рейтингу 50 найкращих педагогів світу за версією Global Teacher Prize 2025.

Окрім того, робоча група зосереджена на кількох ключових аспектах:

✔ Оновлення мети та цінностей освіти — перегляд цінностей початкової школи та їх узгодження із загальною концепцією середньої освіти.

✔ Результати навчання — чітке визначення обов’язкових знань та вмінь учнів за всіма освітніми галузями.

✔ Компетентнісний підхід — розвиток базових навичок, необхідних для подальшого навчання.

✔ Навчальний план — створення оновленої структури навчання відповідно до сучасних освітніх вимог.

Зокрема оновлений стандарт буде узгоджений із реформованими програмами базової (5–9 класи) та профільної середньої освіти (10–12 класи), що забезпечить плавний перехід між рівнями навчання.

Ознайомтеся зі змінами в законодавстві

Новий стандарт стане основою для створення Типової освітньої програми, оновлених модельних навчальних програм та сучасних підручників для 1–4 класів. Важливо, що в ньому врахують потреби всіх дітей, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами, що сприятиме розвитку інклюзивного середовища.

Як відбуватиметься впровадження?

  • До 31 березня 2025 року експертна група надасть пропозиції щодо змін до директорату шкільної освіти МОН.
  • Далі Міністерство опрацює ці пропозиції та підготує проєкт оновленого стандарту для громадського обговорення. Остаточне рішення ухвалюватиме Кабінет Міністрів України.
  • Після затвердження стандарту розпочнеться розробка навчальних програм і нових підручників.
  • На завершальному етапі заплановано масштабне навчання педагогів, які отримають методичну підтримку та необхідні інструменти для роботи за оновленими вимогами.

Реформа початкової освіти — це важливий крок до створення сучасного та якісного освітнього простору для молодших школярів.

За інформацією МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників, ступені освіти та Національна рамка кваліфікацій: як співвіднести

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
79

Курс «Кадрові документи в закладі освіти»: навчайтеся та отримуйте сертифікат

Усі нюанси оформлення наказів з кадрових питань, особових справ та особових карток. Усе про документи з атестації педагогів. Особливості кадрового документообігу під час воєнного стану
13162

Літні канікули – 2025

Освітній процес в українських закладах загальної середньої освіти завершується здебільшого влітку. Хто визначає тривалість навчального року та літніх канікул, коли літні канікули 2025 – з’ясуємо у статті
215

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді