МОН розпочало оновлення стандарту початкової освіти: ключові зміни та етапи впровадження

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН розпочинає оновлення Державного стандарту початкової освіти: що зміниться в навчанні наймолодших школярів

Оновлення Держстандарту початкової освіти

Про новий профстандарт для вчителя

Міністерство освіти і науки України розпочало роботу над оновленням Державного стандарту початкової освіти. Протягом лютого-березня експертна група аналізуватиме досвід застосування чинного стандарту, що діє вже сім років, та запропонує шляхи вдосконалення щодо підвищення якості навчального процесу.

За словами заступниці міністра освіти і науки Надії Кузьмичової, за роки впровадження стандарту накопичився цінний досвід, який допоможе зробити навчання ефективнішим. Саме тому особливу увагу буде приділено адаптації до сучасних викликів, зокрема організації освіти в умовах війни та дистанційного навчання.

До роботи над змінами залучені провідні фахівці та освітяни-практики. Однією з ключових учасниць команди стала Леся Павлюк, вчителька початкових класів з Івано-Франківська, яка потрапила до рейтингу 50 найкращих педагогів світу за версією Global Teacher Prize 2025.

Окрім того, робоча група зосереджена на кількох ключових аспектах:

✔ Оновлення мети та цінностей освіти — перегляд цінностей початкової школи та їх узгодження із загальною концепцією середньої освіти.

✔ Результати навчання — чітке визначення обов’язкових знань та вмінь учнів за всіма освітніми галузями.

✔ Компетентнісний підхід — розвиток базових навичок, необхідних для подальшого навчання.

✔ Навчальний план — створення оновленої структури навчання відповідно до сучасних освітніх вимог.

Зокрема оновлений стандарт буде узгоджений із реформованими програмами базової (5–9 класи) та профільної середньої освіти (10–12 класи), що забезпечить плавний перехід між рівнями навчання.

Ознайомтеся зі змінами в законодавстві

Новий стандарт стане основою для створення Типової освітньої програми, оновлених модельних навчальних програм та сучасних підручників для 1–4 класів. Важливо, що в ньому врахують потреби всіх дітей, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами, що сприятиме розвитку інклюзивного середовища.

Як відбуватиметься впровадження?

  • До 31 березня 2025 року експертна група надасть пропозиції щодо змін до директорату шкільної освіти МОН.
  • Далі Міністерство опрацює ці пропозиції та підготує проєкт оновленого стандарту для громадського обговорення. Остаточне рішення ухвалюватиме Кабінет Міністрів України.
  • Після затвердження стандарту розпочнеться розробка навчальних програм і нових підручників.
  • На завершальному етапі заплановано масштабне навчання педагогів, які отримають методичну підтримку та необхідні інструменти для роботи за оновленими вимогами.

Реформа початкової освіти — це важливий крок до створення сучасного та якісного освітнього простору для молодших школярів.

За інформацією МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
62372

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1706

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
337

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54265

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
792

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді