Освіта через гру: МОН та LEGO Foundation уклали Меморандум про партнерство
Перевірки та інституційний аудит: яка різниця
Міністерство освіти і науки України разом із LEGO Foundation підписали Меморандум про взаєморозуміння, що визначає стратегічні напрями співпраці у сферах освіти та науки. Цей документ є продовженням партнерства, яке розпочалося ще у 2010 році, та відкриває нові перспективи для розвитку української освітньої системи.
Меморандум спрямований на інтеграцію ігрових та діяльнісних підходів у навчальний процес на всіх рівнях освіти — від дошкільного навчання до післядипломної педагогічної підготовки. Основна увага приділяється сталим освітнім змінам, а також психосоціальній та соціально-емоційній підтримці учнів.
«Партнерство з LEGO Foundation є важливим кроком до формування сучасного освітнього середовища, яке відповідає викликам сьогодення. Інтеграція ігрових підходів сприяє розвитку ключових компетентностей учнів і підвищенню професійної майстерності вчителів, закладаючи основу для інновацій в освіті», — зауважила заступниця міністра освіти і науки Надія Кузьмичова.
Серед основних напрямів співпраці, які передбачає меморандум:
- впровадження проєкту «Сприяння освіті» у дошкільних навчальних закладах;
- підтримка Нової української школи (НУШ);
- розвиток соціально-емоційного навчання у дошкіллі та школах;
- інтеграція діяльнісних підходів у програми закладів вищої та післядипломної освіти;
- створення регіональних екосистем діяльнісного навчання;
- підтримка інклюзивної освіти, зокрема для дітей із порушеннями зору;
- проведення наукових досліджень і моніторинг освітніх ініціатив.

Проведіть заняття з елементами тренінгу, щоб допомогти педагогам створити позитивний психологічний клімат в учнівських колективах; визначити основні методи, що підвищать ефективність роботи з п’ятикласниками в адаптаційний період.
Окрім того, ключовим напрямом стане Програма соціально-емоційного навчання «Зерна», яка до 2026 року охопить близько 130 000 освітян, зокрема вчителів початкових класів та 5–6 класів. З вересня 2025 року планується апробація цієї програми в дошкільній освіті.
Учні четвертих класів у 2024–2025 навчальному році отримають безплатні набори LEGO Play Box і Six Bricks. Крім того, для дітей із порушеннями зору заплановано пілотний проєкт із використання LEGO Braille Bricks.
Також LEGO Foundation продовжить впровадження ігрових підходів у програми підвищення кваліфікації педагогів та в освітні курси закладів вищої освіти. Сьогодні такі модулі вже доступні в більшості інститутів післядипломної освіти та у 53 закладах фахової передвищої й вищої освіти.
У межах партнерства LEGO Foundation та SaveEd уже працюють над відновленням укриттів у чотирьох дошкільних закладах Миколаївської області.
За інформацією МОН