Освіта через гру: МОН та LEGO Foundation уклали Меморандум про партнерство

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН і the LEGO Foundation продовжують партнерство

Навчальний процес у ігровому форматі

Перевірки та інституційний аудит: яка різниця

Міністерство освіти і науки України разом із LEGO Foundation підписали Меморандум про взаєморозуміння, що визначає стратегічні напрями співпраці у сферах освіти та науки. Цей документ є продовженням партнерства, яке розпочалося ще у 2010 році, та відкриває нові перспективи для розвитку української освітньої системи.

Меморандум спрямований на інтеграцію ігрових та діяльнісних підходів у навчальний процес на всіх рівнях освіти — від дошкільного навчання до післядипломної педагогічної підготовки. Основна увага приділяється сталим освітнім змінам, а також психосоціальній та соціально-емоційній підтримці учнів.

«Партнерство з LEGO Foundation є важливим кроком до формування сучасного освітнього середовища, яке відповідає викликам сьогодення. Інтеграція ігрових підходів сприяє розвитку ключових компетентностей учнів і підвищенню професійної майстерності вчителів, закладаючи основу для інновацій в освіті», — зауважила заступниця міністра освіти і науки Надія Кузьмичова.

Серед основних напрямів співпраці, які передбачає меморандум:

  • впровадження проєкту «Сприяння освіті» у дошкільних навчальних закладах;
  • підтримка Нової української школи (НУШ);
  • розвиток соціально-емоційного навчання у дошкіллі та школах;
  • інтеграція діяльнісних підходів у програми закладів вищої та післядипломної освіти;
  • створення регіональних екосистем діяльнісного навчання;
  • підтримка інклюзивної освіти, зокрема для дітей із порушеннями зору;
  • проведення наукових досліджень і моніторинг освітніх ініціатив.

Окрім того, ключовим напрямом стане Програма соціально-емоційного навчання «Зерна», яка до 2026 року охопить близько 130 000 освітян, зокрема вчителів початкових класів та 5–6 класів. З вересня 2025 року планується апробація цієї програми в дошкільній освіті.

Учні четвертих класів у 2024–2025 навчальному році отримають безплатні набори LEGO Play Box і Six Bricks. Крім того, для дітей із порушеннями зору заплановано пілотний проєкт із використання LEGO Braille Bricks.

Також LEGO Foundation продовжить впровадження ігрових підходів у програми підвищення кваліфікації педагогів та в освітні курси закладів вищої освіти. Сьогодні такі модулі вже доступні в більшості інститутів післядипломної освіти та у 53 закладах фахової передвищої й вищої освіти.

У межах партнерства LEGO Foundation та SaveEd уже працюють над відновленням укриттів у чотирьох дошкільних закладах Миколаївської області.

За інформацією МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
35

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110414

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11604

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17703

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді