Освітній омбудсмен звернулася до парламенту щодо порушення прав працівників закладів дошкільної освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Освітній омбудсмен звернулася до ВРУ та МОН щодо робочого часу для окремих категорій педагогічних працівників закладів дошкільної освіти без відповідної оплати

Робочий час працівників у ЗДО

Закон про дошкільну освіту

В Офісі освітнього омбудсмена повідомили, що останнім часом надходить велика кількість звернень від окремих категорій педагогічних працівників ЗДО. Ці звернення пов’язані зі збільшенням робочого часу в межах введення в дію нового Закону «Про дошкільну освіту».

Згідно з оновленим законом, тривалість робочого часу педпрацівників закладів дошкільної освіти на тиждень на одну тарифну ставку включає: 

  • педагогічне навантаження (безпосереднє здійснення освітнього процесу з вихованцями);
  • методичну, організаційну роботу та іншу педагогічну діяльність.

Такі зміни педагогічного навантаження потребують і змін у нарахуванні оплати праці. Однак підзаконні акти, зокрема про оплату праці, ще не встигли розробити.

Як зауважила Надія Лещик, відповідно до закону, посадові обов’язки можуть виконуватися як в закладі освіти, так і за його межами. Саме тому вона закликає керівників закладів дошкільної освіти дозволити методичну, організаційну роботу та іншу педагогічну діяльність дистанційно, поза межами закладу, поки не розроблять нові нормативні документи про оплату праці.

Щодо оплати праці, то вона наразі нараховується лише за педагогічне навантаження, без врахування методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, що порушує права освітян. 

Окрім того, законом про дошкільну освіту встановлено тривалість робочого часу педагогічних працівників на тиждень на одну тарифну ставку, яка становить:

  • 35 годин — для керівника, вихователя-методиста, соціального педагога, асистента вихователя; 
  • 30 годин — для вихователя, практичного психолога та інших педагогічних працівників.

Норма педагогічного навантаження (безпосереднє здійснення освітнього процесу з вихованцями), що є складником робочого часу педагогічного працівника закладу дошкільної освіти, становить для:

  • вихователя, інструктора з фізкультури — 25 годин на тиждень;
  • музичного керівника — 24 години на тиждень;
  • практичного психолога, вчителя-дефектолога, вчителя-логопеда — 20 годин на тиждень;
  • керівника гуртка (студії, секції тощо), вчителя — 18 годин на тиждень.

Проте для деяких категорій педагогічних працівників відбулося суттєве збільшення робочого часу. 

«Готую лист до Верховної Ради України та Міністерства освіти і науки України щодо порушення прав окремих категорій педагогічних працівників закладів дошкільної освіти, відсутності оплати праці за  методичну, організаційну роботу та іншу педагогічну діяльність, яка є частиною робочого часу для окремих категорій педагогічних працівників закладів дошкільної освіти, та якнайшвидшої необхідності розробки нормативних документів щодо оплати праці», — наголосила освітній омбудсмен Надія Лещик. 

За матеріалами Офісу освітнього омбудсмена

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
3934

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
77849

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
8745

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді