В Україні посилюється дефіцит вчителів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У мережі опублікували результати дослідження щодо кадрового потенціалу вчителів України

Поширення дефіциту вчителів України

Перевірки та інституційний аудит: яка різниця

Нині панує загальносвітовий тренд — нестача вчителів, який в Україні ще й підсилюється під впливом повномасштабної війни. 

Саме тому ГС «Освіторія» провела масштабне дослідження «Вчителі України: кадровий потенціал», яке тривало понад рік. Мета дослідження — оцінити поточний стан вчительства в Україні та спрогнозувати потребу у вчителях до 2030 року. 

До опитування було залучено понад 10 000 учителів та студентів педагогічних спеціальностей, а багатоетапний дослідницький проєкт включив у себе кабінетне, кількісне та якісне дослідження.

Відповідно до результатів дослідження, вчителів стає дедалі менше. Найзначніших втрат учительський склад зазнав із початком повномасштабного вторгнення: за цей час він скоротився на 12%, тобто майже на 40 тисяч педагогів.

Зокрема, вчительський склад поступово стає старшим. Середній вік українських педагогів, за результатами опитування, становить 45 років, а понад 30% вчительського складу — педагоги передпенсійного та пенсійного віку. За останні 5 років кількість молодих учителів до 30 зменшилась у 1,6 раза. Це майже 15 000 молодих педагогів.

Також опитування показало, що понад 40% учителів налаштовані піти з професії до 2030 року. Менш ніж половина вчителів задоволені своєю роботою.

Окрім того, важливою частиною дослідження є математичне моделювання потреби у вчителях. Навіть за умови відсутності соціальних потрясінь (як-от повномасштабне вторгнення) додаткова потреба у вчителях все одно існувала би і збільшувалася б щороку. 

Автори дослідження дійшли таких висновків, що за всіх обмежень моделі нестача вчителів очевидна: навіть за умови наповнення класів відповідно до норм законодавства до 2030 року прогнозований брак учителів становитиме, імовірно, 108 тисяч. Разом із тим, в Україні наявний потенціал до поповнення вчительських лав, а у звіті надані рекомендації експертів, як із ним працювати.

Детальніше ознайомитися зі скороченою версією результатів дослідження можна в прикріпленому документі.

За інформацією Освіторії

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
192

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110587

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11636

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17761

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді