Яких змін очікувати у 2025–2026 навчальному році?

На учнів та вчителів у 2025–2026 навчальному році очікують серйозні зміни

Зміни в 2025–2026 навчальному році

ВЕБІНАР: Команда реагування закладу освіти

З 1 вересня 2025 року на учнів та вчителів очікує чимало змін. Зокрема, вони стосуються організації дистанційного навчання, індивідуального педагогічного патронажу та навчання за місцем перебування.

У Міністерстві освіти і науки України вже схвалили низку змін до положень, які є частиною комплексної політики «Школа офлайн». Вона має на меті повернути дітей до очного навчання, поліпшити якість дистанційної освіти тощо.

Насамперед комплексну політику «Школа офлайн» впроваджуватимуть з 1 вересня 2025 року. Вона діятиме на період воєнного стану. Усі зміни області можуть реалізувати зараз, щоб бути готовими до наступного навчального року.

Таким чином з 1 вересня 2025 року мінімальна кількість учнів у дистанційному класі становитиме 20 осіб. Діти, які навчаються за сімейною або екстернатною формами, не враховані в цю кількість. Індивідуальні форми навчання держава фінансуватиме окремо.

Дистанційні класи в одній школі повинні бути організовані для учнів з 1 по 9 клас, 1 по 11 клас, 5 по 11 клас або 8 по 11 клас (для ліцеїв).

  • Якщо жодна школа в громаді не може функціонувати, бо не виконує умови, то за рішенням засновника визначається одна найбільш спроможна школа, яка працює без дотримання вимог до наповненості класів та представленості класів кожного року навчання.
  • Якщо в громаді в жодній школі не може бути сформований конкретний клас певного року навчання, то лише один клас на громаду може мати наповнення менше ніж 20 учнів.

Щодо дистанційної освіти дітей, які перебувають за кордоном, то з 1 вересня 2025 року вони зможуть навчатися в українській системі освіти на сімейній, екстернатній формі та в дистанційних класах з українознавчим компонентом. Паралельне навчання за повною програмою в українській школі дистанційно та в іноземній школі очно не передбачили.

У фокусі — атестаційні документи, які формують під час атестації педагогічних працівників. Знатимете, які документи обов’язкові, а які педагог може подати за бажанням, коли затверджувати список педагогів, які атестуються, як заповнити атестаційний лист і не порушити нормативних вимог

В освітньому відомстві назвали переваги подібних класів:

  • Відсутність подвійного навантаження: учні вивчають лише ті предмети, яких немає в закордонних школах, відповідно до модифікованих програм, затверджених МОН.
  • Зручний для учня розклад, який не перетинається з розкладом у школі в країні перебування.
  • Оцінки з інших предметів перезараховують, рекомендації для перезарахування дивіться за покликанням.
  • Учитель отримує повний пакет матеріалів для цікавого проведення уроків. Також з вересня цього року почалося навчання вчителів провідних методик викладання.

Обрати необхідний заклад освіти за такою програмою можна на дашборді

Також діти-переселенці з 1 вересня 2025 року навчатимуться очно у школах за місцем свого фактичного перебування. Покрокова інструкція, як батьки можуть перевести дитину в школу за місцем проживання доступна за посиланням.

Переміщені учні матимуть можливість залишитися на дистанційному навчанні у своїх закладах освіти якщо:

  • у школах за місцем перебування немає вільних місць для очного навчання;
  • місцеві школи відповідного рівня освіти не працюють очно;
  • усі місцеві школи, де проживає учень, припинили свою діяльність.

Окрім того, якщо дистанційні класи з учнями, які на ТОТ продовжують працювати відповідно до оновлених правил, то учні продовжуватимуть навчання у своїх класах. Або ж можуть перейти в інший заклад освіти у межах своєї області, який продовжить функціонувати.

Ще однією можливістю для дітей на ТОТ є педагогічний патронаж, тобто індивідуальна форма освіти. Він передбачає, що за кожним учнем закріплюють учителя, який зможе разом з дитиною сформувати розклад та траєкторію навчання відповідно до її потреб.

«Учень і вчитель матимуть спільний щотижневий план занять для роботи. Для початкової школи це передбачає 5 годин на одного учня, для базової — 8, а для старшої школи — 12 годин. МОН надасть рекомендації щодо роботи за педагогічним патронажем і приклад індивідуального розкладу», — наголосили в МОН.

За матеріалами МОН

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Атестація педагогів школи: Що? Де? Коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
92048

Що таке інституційний аудит

Щоб уявити, які процедури відбуватимуться за інституційного аудиту та які документи складатимуть, — огляньмо основні терміни цього заходу перевірки закладу освіти
11167

Інституційні аудити: чи будуть у 2024/2025 н. р.

У лютому 2024 року МОН дало старт позаплановим інституційним аудитам і перевіркам закладів освіти. Що вже відбулося і що чекає заклади освіти в 2024 році — читайте у статті
459

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді