МОН опублікувало навчальні програми для 5–7 класів НУШ

Опубліковано навчальні програми, розроблені на основі модельних навчальних програм для 5–7 класів

Навчальні програми для 5–7 класів НУШ

Позапланові перевірки та інституційні аудити: чи будуть у 2024/2025 н.р.

У Міністерстві освіти і науки України опублікували навчальні програми для 5–7 класів НУШ, розроблені на основі чинних модельних навчальних програм (МНП).

Вчителі можуть брати для роботи ці програми, зокрема використовувати їх як основу для календарно-тематичного планування.

Над цими навчальними програмам працювали авторські колективи відповідних модельних програм на запит МОН. Потреба в цьому виникла у зв’язку із затвердженням змін до Типової освітньої програми для 5–9 класів і з огляду на виклики, що постали перед українською системою освіти через пандемію COVID–19 та повномасштабну війну. Під час розробки навчальних програм були взяті до уваги значні втрати в освітньому процесі, про що свідчать результати моніторингових досліджень.

Особливості навчальних програм:

  • розраховані на мінімальну кількість годин, передбачену Типовою освітньою програмою для 5–9 класів. Якщо в класі визначено більше годин з предмета / інтегрованого курсу, учитель може більше часу приділити вивченню складних / ключових тем, передбачити діяльність із подолання навчальних втрат тощо. У такому разі потрібно орієнтуватися на освітні потреби та можливості конкретного класу;
  • визначають кількість навчального часу на вивчення кожної теми;
  • повністю відповідають Державному стандарту базової середньої освіти: результати навчання і їхній обсяг, послідовність викладу результатів у межах кожної теми;
  • зміст зорієнтовано на ключову тематику, визначену базовими знаннями в стандарті. Мета змісту — забезпечувати можливість надолужувати навчальні втрати;
  • запропоновані види навчальної діяльності сприятимуть досягненню результатів навчання разом із надолуженням навчальних втрат.

На сайті освітнього відомства оприлюднено першу частину навчальних програм, розроблених на основі МНП із предметів та інтегрованих курсів таких освітніх галузей:

  • мовно-літературної;
  • математичної;
  • громадянської та історичної;
  • природничої;
  • мистецької;
  • інформатичної;
  • соціальної і здоровʼязбережувальної.

Наразі авторські колективи інших МНП продовжують працювати над створенням навчальних програм, тому перелік програм буде постійно доповнюватися.

За інформацією МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
14320

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань. Скачайте циклограму засідань педради
44366

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця.
87527

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді