Позапланові перевірки та інституційні аудити: чи будуть у 2024/2025 н.р.
У Міністерстві освіти і науки України опублікували навчальні програми для 5–7 класів НУШ, розроблені на основі чинних модельних навчальних програм (МНП).
Вчителі можуть брати для роботи ці програми, зокрема використовувати їх як основу для календарно-тематичного планування.
Над цими навчальними програмам працювали авторські колективи відповідних модельних програм на запит МОН. Потреба в цьому виникла у зв’язку із затвердженням змін до Типової освітньої програми для 5–9 класів і з огляду на виклики, що постали перед українською системою освіти через пандемію COVID–19 та повномасштабну війну. Під час розробки навчальних програм були взяті до уваги значні втрати в освітньому процесі, про що свідчать результати моніторингових досліджень.
Сім ігор, які вчитель може застосувати, щоб знизити рівень шуму в класі.
Особливості навчальних програм:
- розраховані на мінімальну кількість годин, передбачену Типовою освітньою програмою для 5–9 класів. Якщо в класі визначено більше годин з предмета / інтегрованого курсу, учитель може більше часу приділити вивченню складних / ключових тем, передбачити діяльність із подолання навчальних втрат тощо. У такому разі потрібно орієнтуватися на освітні потреби та можливості конкретного класу;
- визначають кількість навчального часу на вивчення кожної теми;
- повністю відповідають Державному стандарту базової середньої освіти: результати навчання і їхній обсяг, послідовність викладу результатів у межах кожної теми;
- зміст зорієнтовано на ключову тематику, визначену базовими знаннями в стандарті. Мета змісту — забезпечувати можливість надолужувати навчальні втрати;
- запропоновані види навчальної діяльності сприятимуть досягненню результатів навчання разом із надолуженням навчальних втрат.
На сайті освітнього відомства оприлюднено першу частину навчальних програм, розроблених на основі МНП із предметів та інтегрованих курсів таких освітніх галузей:
- мовно-літературної;
- математичної;
- громадянської та історичної;
- природничої;
- мистецької;
- інформатичної;
- соціальної і здоровʼязбережувальної.
Наразі авторські колективи інших МНП продовжують працювати над створенням навчальних програм, тому перелік програм буде постійно доповнюватися.
За інформацією МОН