Школа офлайн: Ключові зміни з 1 вересня 2025 року

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Організація дистанційних класів, педагогічний патронаж та навчання за місцем перебування: яких змін очікувати у 2025–2026 навчальному році

Впровадження політики Школи офлайн

НОРМАТИВКА на 2024/2025 н.р.

У Міністерстві освіти і науки України ухвалили низку змін до положень, які є частиною комплексної політики «Школа офлайн». Зокрема, вони стосуються організації дистанційного навчання, індивідуального педагогічного патронажу та навчання за місцем перебування.

Відповідна політика відомства має на меті повернути дітей до очного навчання, поліпшити якість дистанційної освіти та задовольнити потреби кожної з категорій учнів: діти на прифронтових територіях, діти на ТОТ та діти за кордоном.

Як зауважили в МОН, комплексна політика «Школа офлайн» впроваджуватиметься з 1 вересня 2025 року і діятиме на період воєнного стану. Усі зміни області можуть реалізувати зараз, щоб бути готовими до наступного навчального року.

Таким чином з 1 вересня 2025 року мінімальна кількість учнів у дистанційному класі становитиме 20 осіб. Дітей, які навчаються за сімейною або екстернатною формами, не враховують в цю кількість. Індивідуальні форми навчання держава фінансуватиме окремо.

Для того щоб забезпечити тяглість освітнього процесу, дистанційні класи в одній школі повинні бути організовані для учнів з 1 по 9 клас, 1 по 11 клас, 5 по 11 клас або 8 по 11 клас (для ліцеїв).

Важливий запобіжник, який команда МОН врахувала під час доопрацювання НПА комплексної політики «Школа офлайн»:

  • Якщо жодна школа в громаді не може функціонувати, бо не виконує умови, то за рішенням засновника визначається одна найбільш спроможна школа, яка працює без дотримання вимог до наповненості класів та представленості класів кожного року навчання.
  • Якщо в громаді в жодній школі не може бути сформований конкретний клас певного року навчання, то лише один клас на громаду може мати наповнення менше ніж 20 учнів.

Щодо дистанційної освіти дітей, які перебувають за кордоном, то такі учні матимуть можливість здобувати освіту в українській системі освіти, навчаючись на сімейній, екстернатній формі та в дистанційних класах з українознавчим компонентом. Паралельне навчання за повною програмою в українській школі дистанційно та в іноземній школі очно — не передбачено.

Серед переваг цих класів:

  • Відсутність подвійного навантаження — учні вивчають лише ті предмети, яких немає в закордонних школах, відповідно до модифікованих програм, затверджених МОН. Наприклад, українська мова, українська література, географія, історія України.
  • Зручний для учня розклад, який не перетинається з розкладом у школі в країні перебування.
  • Оцінки з інших предметів перезараховують, рекомендації для перезарахування дивіться за посиланням.
  • Учитель отримує повний пакет матеріалів для цікавого проведення уроків. Також з вересня цього року почалося навчання вчителів провідних методик викладання.

Важливе уточнення: класи з українознавчим компонентом — це окреме навантаження вчителів, яке буде їм оплачуватись. Вони закладаються у формулу обрахунку освітньої субвенції.

Окрім того, діти, які переїхали внаслідок російської агресії, з 1 вересня 2025 року будуть навчатись очно у школах за місцем свого фактичного перебування. 

Курс для кожного освітянина. Допоможе удосконалити письмове та усне мовлення українською тим, хто: розмовляє українською скрізь і завжди; розмовляє українською на роботі й переходить на українську в побуті; навчає інших переходити на українську

Переміщені учні матимуть можливість залишитися на дистанційному навчанні у своїх закладах освіти за умови якщо:

  • у школах за місцем перебування немає вільних місць для очного навчання;
  • місцеві школи відповідного рівня освіти не працюють очно;
  • усі місцеві школи, де проживає учень, припинили свою діяльність.

У МОН зазначили, що очне навчання в регіонах, де це дозволяє безпекова ситуація, забезпечить дітям якісну освіту, інтеграцію в нову громаду, розвиток м’яких навичок та індивідуальний підхід учителя.

Якщо дистанційні класи з учнями, які на ТОТ продовжують працювати відповідно до оновлених правил, то учні продовжуватимуть навчання у своїх класах. В іншому разі вони можуть перейти в інший заклад освіти у межах своєї області, який продовжить функціонувати. З міркувань безпеки таке переведення може бути здійснено без заяви батьків, а відповідно до рішення ОВА.

Також доступною можливістю для дітей на ТОТ є педагогічний патронаж, тобто індивідуальна форма освіти. Педагогічний патронаж для дітей з тимчасово окупованих територій передбачає, що за кожним учнем закріплюється вчитель, який зможе разом з дитиною сформувати розклад та траєкторію навчання відповідно до її потреб.

Учень і вчитель матимуть спільний щотижневий план занять для роботи. Для початкової школи це передбачає 5 годин на одного учня, для базової — 8, а для старшої школи — 12 годин.

За матеріалами МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168896

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71904

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8127

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35103

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді