МОН опублікувало рекомендації щодо викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у школах

Опубліковано методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у школах

Методичні рекомендації щодо викладання предметів

Накази з основної діяльності: як скласти

У Міністерстві освіти і науки України опублікували Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів / інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році.

Відповідний документ містить рекомендації для викладання в початкових класах, а також у 5–11 класах з предметів та інтегрованих курсів таких освітніх галузей:

  • Мовно-літературної
  • Математичної
  • Природничої
  • Соціальної і здоровʼязбережувальної
  • Громадянської та історичної
  • Технологічної
  • Інформатичної
  • Мистецької
  • Фізичної культури

Також додатково винесено рекомендації для викладання іноземних мов і «Захисту України».

У тексті рекомендацій роз’яснено зміни до Типової освітньої програми для 5–9 класів. Наголошено, що заклад освіти може збільшувати мінімальну кількість годин, визначену типовим навчальним планом на навчальний предмет / інтегрований курс.

Щодо вчителів громадянської освіти, які викладають у 6 і 7 класах, то для них запропоновано два способи, як реалізувати цей освітній компонент:

  1. Інтегрувати питання громадянської освіти в курс історії України (у 6 класі в програму інтегрованого курсу історії; у 7 класі в програму курсу історії України), відобразивши це в навчальній програмі, яку затверджує педагогічна рада закладу освіти (додаючи визначені для громадянської освіти години до історії України або інтегрованого курсу). Питання громадянської освіти, які можна інтегрувати в курс історії України / інтегрований курс історії наведено в Додатку 7.1 до рекомендацій.
  2. Упровадити курс громадянської освіти в другому семестрі, керуючись тим, що Типовою освітньою програмою рекомендовано навчальні предмети та курси з навчальним навантаженням 0,5 години на тиждень вивчати впродовж одного семестру (Пояснювальна записка до Типового навчального плану, Додатки 3, 4). Проєкт відповідної модельної навчальної програми на стадії розроблення.

Окрім того, у рекомендаціях до викладання навчальних предметів та інтегрованих курсів мовно-літературної освітньої галузі наголошено, що вивчення текстів напам'ять не є обов’язковим. Вимоги робити запис про результати перевірки вивчення учнями творів напам'ять із подальшим виставленням оцінок у журналі також немає.

Також рекомендовано проводити індивідуальне оцінювання говоріння і читання в межах поточного оцінювання учнівства. Для цих видів діяльності не потрібно відводити окремих уроків, визначати стовпець без дати на сторінці класного журналу.

Початкова освіта передбачає розширення соціокультурного компонента змісту питаннями енергоефективності й енергоетикету, відповідального споживання, зокрема в побуті.

Зокрема, у рекомендаціях наголошено, що 22 травня 2024 року сплив п’ятирічний перехідний період для чинного Українського правопису (постанова Кабінету Міністрів України від 22 травня 2019 року № 437). Тому в 2024/2025 навчальному році школи мають обов’язково дотримуватися норм чинного Українського правопису.

Джерело: МОН

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

«Щедрик» — українське диво

«Щедрик» на Різдво щороку — традиційна і безсмертна мелодія. «Гімн дзвонів» — так у всьому світі називають найпопулярнішу щедрівку в обробці композитора Миколи Леонтовича. Тож важливо дітям розказати про нього детальніше. Скористайтеся запропонованим конспектом уроку.
15960

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді