Всесвітню історію та історію України об’єднають в один предмет

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міністерство освіти і науки хоче об'єднати всесвітню історію та історію України в один предмет

Оновлення предмету історії в школах

Як підготуватися до уроку за допомогою нейромереж

Міністерство освіти і науки України має намір об'єднати історію України та всесвітню історію у школах в один предмет. Це вказано у погоджених Концептуальних засадах реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти.

Таким чином має з'явитися загальноосвітній історичний курс історії. У МОН його називають україноцентричним, який цілісно представляє історію України та всесвітню.

Як зауважили в освітньому відомстві, в умовах війни історичній освіті потрібно відповідати на політичні, економічні, соціальні та культурні виклики для консолідації української нації.

Саме тому в МОН пропонують розв'язати цю проблему так: сформувати загальноосвітній україноцентричний курс історії з позицій викликів сучасності (можливі назви: «Історія: Україна і світ», «Історія України і світу»).

На думку експертів, такий курс «прибере неузгодженість у викладанні історії і зможе допомогти учнівству зрозуміти роль України у світі на різних історичних етапах».

«Провідною змістовою лінією такого курсу має бути становлення української політичної нації, боротьба за українську державність і виокремлення суб'єктності української нації у світі», – наголосили в Міністерстві освіти і науки.

Український компонент у курсі має становити щонайменше як 2/3 усього навчального змісту.

У відомстві зазначили, що цей курс допоможе виплекати свою національно-культурну ідентичність, побачити зв'язок між минулим, теперішнім і майбутнім, усвідомити історичне знання як цілком практичну потребу тощо.

Щодо вчителів, то вони матимуть змогу ефективно використовувати навчальний час і вивільнити години для обговорень, зробити вивчення історії змістовно й інтелектуально наповненішим, реалізовувати проєкти тощо.

За матеріалами МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168952

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71935

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8142

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35122

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді