Результати реформи шкільного харчування в Україні презентували на міжнародному рівні

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Україна презентувала досвід реформи шкільного харчування на міжнародному рівні

Результати реформи шкільного харчування

Накази з основної діяльності: як скласти

Нещодавно відбулась знакова подія для реформи шкільного харчування в Україні. Уперше наша країна провела захід у межах Коаліції шкільного харчування та Дослідницького консорціуму шкільного здоров'я та харчування.

Під час цього заходу відбулася презентація дослідження «School Meals Case Study: Ukraine» Україна поділилася з міжнародними партнерами своїм успішним досвідом, накопиченим за 4 роки реалізації реформи.

«Це особлива подія, де Україна в новому для себе статусі: як учасниця Коаліції шкільного харчування, глобального об`єднання понад 100 країн. Це почесно та відповідально. Надмета всієї Коаліції шкільного харчування — виростити здорове покоління зі здоровими харчовими звичками, закладеними ще в дитинстві. Цілі України та Коаліції повністю збігаються. Далі йдемо разом», — зауважили перша леді України Олена Зеленська, яка є ініціаторкою реформи шкільного харчування.

Серед ключових досягнень реформи шкільного харчування:

  • оновлення нормативної бази;
  • модернізація інфраструктури;
  • облаштування пілотної фабрики-кухні;
  • підвищення кваліфікації управлінців і кухарів.

Зокрема, міністр охорони здоров'я Віктор Ляшко, заступник міністра освіти і науки Андрій Сташків і заступниця міністра економіки Надія Бігун розкрили вплив якісного харчування на здоров'я учнів та економіку країни. Зі свого боку, керівник Команди реформи шкільного харчування Орест Степаняк представив успішні кейси впровадження змін.

Також під час події учасники обговорили виклики воєнного часу та окреслили нагальні потреби: 

  • підтримку громад для забезпечення гарячими обідами учнів 1–4 класів та дітей пільгових категорій; 
  • модернізацію інфраструктури харчоблоків; 
  • створення можливостей для підвищення кваліфікації кухарів. 

Було презентовано перспективні проєкти з будівництва фабрик-кухонь у Запорізькій, Одеській і Львівській областях.

Окрім того, міжнародні партнери — Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ), Бюро ВООЗ в Україні, ВПП ООН, Швейцарсько-українські проєкти «Діємо для здоров'я» та DECIDE «Децентралізація для розвитку демократичної освіти», а також проєкт «Культфуд» Євгена Клопотенка — представили результати своєї підтримки реформи. А гості мали можливість скуштувати страви зі шкільного меню, приготовані кухарями першої в Україні фабрики-кухні в Бучі.

Відповідна подія стала важливим кроком до подальшої співпраці з Коаліцією шкільного харчування. Восени Україна прийматиме регіональний саміт Коаліції.

За інформацією МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
157

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110511

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11622

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17729

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді