Алгоритм дій від ДСНС і ЮНІСЕФ, якщо ви опинились під завалами

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Що робити, якщо потрапили під завал: алгоритм дій від ДСНС і ЮНІСЕФ

Розбір завалів після ракетного обстрілу

Як навчити дітей дбати про свою безпеку

8 липня росія вкотре завдала масованого ракетного удару по Україні. Внаслідок атаки значних ушкоджень зазнали Київ, Дніпро, Кривий Ріг, Слов’янськ і Краматорськ. Зокрема, було зруйновано чимало будівель, а десятки людей опинилися під завалами.

Саме тому ДСНС і ЮНІСЕФ сформували декілька порад, як правильно поводити себе в такій ситуації та що робити, якщо під завалами опинилася дитина. 

Допис із цими порадами опублікувала дитяча та сімейна психологиня Світлана Ройз, яка допомагала фахівцям ДСНС та ЮНІСЕФ із супервізією цих матеріалів.

«Я зараз публікую один з найстрашніших для мене самої матеріал. Але ми маємо це знати. Тут зібрані дві теми — як допомоги дорослим і дітям. Нехай ніколи не знадобиться. Безпеки нам усім та життя!» — прокоментувала психологиня.

Насамперед, треба кликати на допомогу та намагатися зателефонувати в службу порятунку за номером 101.

Як зауважила експертка, щоб не погіршити ситуацію, не варто активно ворушитися, оскільки можна випадково зачепити те, на чому тримається завал. Краще оглянути себе та людей навколо й у разі поранення — накласти пов’язку, щоб зупинити кров (якщо це можливо).

Зокрема, для уникнення охолодження можна розтирати кінцівки та вкритися. Однак у ДСНС застерігають: не варто користуватися запальничками чи сірниками, адже, якщо стався витік газу, це може спричинити вибух.

Психологиня також розповіла, що під час розбору завалів рятувальники часто оголошують «хвилину тиші». У цей час треба максимально голосно кликати на допомогу та подавати сигнали:

  • свистіти;
  • кричати;
  • світити ліхтариком;
  • стукати по батареях чи трубах.

Також рятувальники рекомендують купити свисток і тримати його поруч під час повітряних тривог.

Світлана Ройз акцентувала, що якщо під завалами опинилися дитина, то спочатку потрібно покликати її, щоб дізнатися, чи вона у свідомості. Якщо так, слід:

  • запитати, чи їй не боляче та чи може вона поворушити пальцями на руках і ногах;
  • взяти її за руку або обійняти (якщо це можливо);
  • запропонувати подихати разом, щоб заспокоїтися та зменшити тривогу;
  • запропонувати дитині затримати в роті слину та робити рухи, ніби вона щось жує (якщо поруч немає води);
  • увесь час бути з дитиною на зв’язку — розповідати історії, згадувати спільні моменти та нагадувати, що рятувальники обов’язково прийдуть.

За матеріалами НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5634

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77835

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4112

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
82096

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді