Алгоритм дій від ДСНС і ЮНІСЕФ, якщо ви опинились під завалами

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Що робити, якщо потрапили під завал: алгоритм дій від ДСНС і ЮНІСЕФ

Розбір завалів після ракетного обстрілу

Як навчити дітей дбати про свою безпеку

8 липня росія вкотре завдала масованого ракетного удару по Україні. Внаслідок атаки значних ушкоджень зазнали Київ, Дніпро, Кривий Ріг, Слов’янськ і Краматорськ. Зокрема, було зруйновано чимало будівель, а десятки людей опинилися під завалами.

Саме тому ДСНС і ЮНІСЕФ сформували декілька порад, як правильно поводити себе в такій ситуації та що робити, якщо під завалами опинилася дитина. 

Допис із цими порадами опублікувала дитяча та сімейна психологиня Світлана Ройз, яка допомагала фахівцям ДСНС та ЮНІСЕФ із супервізією цих матеріалів.

«Я зараз публікую один з найстрашніших для мене самої матеріал. Але ми маємо це знати. Тут зібрані дві теми — як допомоги дорослим і дітям. Нехай ніколи не знадобиться. Безпеки нам усім та життя!» — прокоментувала психологиня.

Насамперед, треба кликати на допомогу та намагатися зателефонувати в службу порятунку за номером 101.

Як зауважила експертка, щоб не погіршити ситуацію, не варто активно ворушитися, оскільки можна випадково зачепити те, на чому тримається завал. Краще оглянути себе та людей навколо й у разі поранення — накласти пов’язку, щоб зупинити кров (якщо це можливо).

Зокрема, для уникнення охолодження можна розтирати кінцівки та вкритися. Однак у ДСНС застерігають: не варто користуватися запальничками чи сірниками, адже, якщо стався витік газу, це може спричинити вибух.

Психологиня також розповіла, що під час розбору завалів рятувальники часто оголошують «хвилину тиші». У цей час треба максимально голосно кликати на допомогу та подавати сигнали:

  • свистіти;
  • кричати;
  • світити ліхтариком;
  • стукати по батареях чи трубах.

Також рятувальники рекомендують купити свисток і тримати його поруч під час повітряних тривог.

Світлана Ройз акцентувала, що якщо під завалами опинилися дитина, то спочатку потрібно покликати її, щоб дізнатися, чи вона у свідомості. Якщо так, слід:

  • запитати, чи їй не боляче та чи може вона поворушити пальцями на руках і ногах;
  • взяти її за руку або обійняти (якщо це можливо);
  • запропонувати подихати разом, щоб заспокоїтися та зменшити тривогу;
  • запропонувати дитині затримати в роті слину та робити рухи, ніби вона щось жує (якщо поруч немає води);
  • увесь час бути з дитиною на зв’язку — розповідати історії, згадувати спільні моменти та нагадувати, що рятувальники обов’язково прийдуть.

За матеріалами НУШ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168945

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71933

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8140

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35116

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді